اوضاع نابسامان وزنه‌برداری در استان ها/ از دخالت در مجامع انتخاباتی تا اتهام کم‌کاری به هیئت‌ها

وضعیت هیئت‌های وزنه برداری در بسیاری از استان‌ها مناسب نیست و هر از چند گاهی حاشیه جدیدی در این بخش رخ می‌دهد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت‌های استانی در تمامی رشته‌های ورزشی به عنوان یکی از ارکان فدراسیون در هر استان فعالیت می‌کنند، اما این روز‌ها در وزنه برداری، گلایه‌های بسیاری از سوی ورزشکاران و ملی‌پوشان مطرح می‌شود و هر از چند گاهی هم یک حاشیه جدید در هیئت ها، توجه اهالی وزنه برداری را به خود معطوف می‌کند.

۱- تعداد بالای هیئت‌های بدون رئیس

فدراسیون‌های بدون رئیس، یکی از مشکلات این روز‌های ورزش ایران محسوب می‌شوند و دو رقمی شدن تعداد این فدراسیون‌ها، صدای اهالی این رشته‌ها را در آورده است. همین موضوع در ابعادی کوچکتر می‌تواند آفت رشته مورد نظر باشد و در وزنه برداری، تعداد هیئت‌های بدون رئیس، به ۷ رسیده است. خراسان شمالی آخرین هیئت وزنه برداری بود که رئیس آن جای خود را به سرپرست داد و حالا به جز خراسان شمالی، استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، خراسان جنوبی، گلستان و همدان هم در انتظار تعیین تکلیف برای مشخص شدن رئیس هستند.

۲- اتهام دخالت در عزل و نصب روسای استان‌ها

پیش از تعطیلات سال نو، جلسه فوق العاده مجمع هیئت وزنه برداری خراسان شمالی با هدف تعیین تکلیف ریاست این هیئت لغو شد، اما حسین محراب (رئیس مستعفی هیئت)، بعد از تعطیلات از این سمت کناره گیری کرد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص کنار رفتنش از هیئت وزنه برداری خراسان شمالی اظهار داشت: کنار رفتن من از هیئت وزنه‌برداری مسائل حاشیه‌ای زیادی داشت. طبق چیزی که شنیده می‌شود، از این بعد ریاست مجامع هیئت‌های استانی را به مدیر کل‌های استانی واگذار خواهند کرد. وقتی طبق قانون رئیس فدراسیون، رئیس مجمع‌های استانی هم هست، دخالت‌های صورت می‌گیرد که به نفع ورزش کشور نیست. این کار به این منظور صورت می‌گیرد که دیگر از تهران برای هیئت‌های استانی تصمیم گرفته نشود.

او ادامه داد: برخی افراد در مصاحبه هایشان علیه من اتهاماتی مطرح کردند و من نیز از آن‌ها شکایت کردم. البته از من عذرخواهی کردند، اما وقتی به آن‌ها می‌گویم بروید امضای خودتان را برای برکناری من پس بگیرید، می‌گویند شرمنده! حرف شان این است که چنین درخواستی از آن‌ها نکنیم. برخی از اعضای مجمع می‌گویند: به ما گفته شده است که نباید به نفع تو رای بدهیم!


بیشتر بخوانید: رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد


محراب گفت: در نامه استعفاء، تاریخ دقیق کنار رفتنم را روز ۳۱ اردیبهشت تعیین کردم، اما باز هم تخلف دیگری صورت گرفت و پیش از تاریخ اعلام شده، سرپرست جدید را برای خراسان شمالی منصوب کردند.

۳- هیئت‌ها هم مقصر هستند؟

گلایه‌های ورزشکاران از هیئت‌های استانی، بخش غیر قابل انکار دیگری در این موضوع است. به هر حال اگر شخصی توانایی مالی برای کمک کردن به سالن‌ها و اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری و ... را ندارد، حضور و پذیرش منصب ریاست هیئت، اشتباهی دیگر محسوب می‌شود.

بهادر مولایی، ملی پوش اسبق و بابلسری وزنه برداری ایران، با انتقاد از عملکرد هیئت‌های استانی وزنه برداری، اظهار داشت: گاهی اوقات از فدراسیون انتقاد می‌کنیم، اما همه امور که نباید به فدراسیون مربوط باشد. هیئت‌های استانی و هیئت‌های شهرستان ها، باید ورزشکاران و وزنه برداران را حمایت کنند. حمایت‌های فدراسیون، تنها مربوط به زمانی می‌شود که وزنه بردار در اردوی تیم ملی باشد. وزنه بردار حقوقی دارد و مزایایی بابت حضور در تیم ملی دریافت می‌کند، اما هنگامی که وزنه بردار از اردوی تیم ملی به سمت خانه و شهر خودش می‌رود، باید زیر نظر هیئت استانی قرار بگیرد.


 بیشتر بخوانید: مولایی: علاوه بر دلسردی، حس تنفر هم به وزنه برداری پیدا کرده ام/ مرادی به کدام یک از وعده‌هایش عمل کرد؟


حاشیه اخیر در وزنه برداری هم به موضوع خداحافظی علی میری از دنیای قهرمانی مربوط می‌شد، حاشیه‌ای که به خاطر اختلاف بین این ملی پوش ارومیه‌ای با هیئت وزنه برداری استان آذربایجان غربی رقم خورد. برخی دیگر از ملی پوشان وزنه برداری هم در این مدت به صورت مجازی از عملکرد هیئت‌های استانی گلایه کردند و به نظر می‌رسد مشکلات هیئت‌های وزنه برداری در سراسر ایران، بدتر از گذشته شده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار