رئیس قوه قضاییه مطرح کرد؛

بی نظمی در امور اقتصادی به معیشت مردم لطمه می‌زند/ لزوم توجه به اصلاح ذات البین در دعاوی خانوادگی و مالی

رئیسی گفت: بی نظمی در امور اقتصادی، سیاسی و زندگی اجتماعی به معیشت مردم لطمه می‌زند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در امامزاده صالح (ع)، به یادآوری چند نکته پیرامون اهمیت شب قدر پرداخت و با تاکید بر اینکه شب قدر باید شناخته شود، اظهار کرد: باید لیله القدر را که از یک عمر بهتر و برتر و جایگاه آن ظرف نزول قرآن کریم است، بشناسیم و حقیقت شب قدر حقیقت محمدیه است؛ یعنی امشب وجود مقدس پیامبر (ص) با قرآن برای هدایت انسان آمده است.

برای درک شب قدر باید نسبت به مقام صدیقه طاهره (س) معرفت پیدا کرد

وی افزود: در روایات آمده است که برای درک شب قدر باید نسبت به مقام صدیقه طاهره (س) آشنایی و معرفت پیدا کرد و باید دانست فاطمه (س) کیست.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: یک شب و یک روز با ولایت فاطمی زندگی کردن، برتر از یک عمر و صدسال در حکومت اموی و عباسی زندگی کردن است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: حقیقت شب قدر آن است که بدانیم باید در تمام زوایای زندگی انسان، خدا حاکم باشد و با ولایت الهی زندگی کرد.

وی بیان داشت: صاحب شب قدر وجود مبارک حضرت حجت (عج) است و کسانی که امشب در زیر سایه قرآن قرار می‌گیرند، بدانند که هر آنچه که هست باید از دست حضرت حجت به دست ما برسد.

حقیقت شب قدر، حقیقت محمدیه فاطمه(س) است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه معرفت نسبت به شب قدر بسیار مهم است، یادآور شد: حقیقت شب قدر، حقیقت محمدیه فاطمه است و این معرفت را باید از خودشان بخواهیم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که معرفت به حضرت حجت از لوازم مهم شب قدر است، به تبیین نکته مهم دیگر در باب اهمیت شب قدر پرداخت و گفت: اگر قرار بود ما نقشی در سرنوشت خودمان نداشته باشیم، امشب دعوت نمی‌شدیم که زیر سایه قرآن قرار بگیریم و استغفار کنیم.

شب قدر، شب تصمیم و اراده است

وی افزود: باید در استغفار یک نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده داشت. باید توجه کرد که چه زشتی‌هایی در گذشته در فکر و اندیشه و اخلاق ما وجود داشته و نسبت به آن بر زبان، استغفار جاری کنیم؛ چراکه در محضر پروردگار متعال، اقرار به گناه زمینه‌ای برای بازگشت و توبه است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امشب در‌های رحمت پروردگار برای بندگان گشوده شده است، گفت: شب قدر، شب تصمیم و اراده است و تمام مقدرات تنظیم و توسط ملائک خدمت حجت خدا تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یکی دیگر از ملزومات شب قدر را توجه به شهادت مولای متقیان علی (ع) عنوان کرد و افزود: کسانی که زندگی این امام را تحلیل می‌کنند، به چند دوره از زندگی این امام بزرگوار اشاره دارند: دوران کودکی و جوانی در کنار وجود مقدس پیامبر (ص)، دوره بعد از رحلت رسول خدا، دوره حکومتداری امیرالمومنین علی (ع) و دوره ۴۸ ساعته از روز نوزدهم ماه رمضان تا شهادت ایشان در مورد زندگی این امام تعریف می‌شود و در دوره آخر فرمایشات و سخنان امام علی (ع) و زندگی ایشان بسیار قابل توجه است.

وی به بخشی از وصایای امام علی (ع) اشاره کرد و با تبیین تأکید آن امام بزرگوار بر توصیه به تقوای الهی، گفت: بزرگترین سرمایه انسان تقوای الهی و پروای از خدا داشتن است و این موضوع مهمی است که باید از خداوند بخواهیم که ما را برخوردار از تقوی کند.

اگر انسان برای اجر اخروی گام بردارد، هیچوقت احساس ضرر و خسارت در آن نیست

رئیس قوه قضاییه توصیه دیگر امام علی (ع) را پرهیز از دلبستگی به دنیا، دانست و گفت: انسان نباید دنیا زده شود. دلبستگی به دنیا و جایگزینی هرچیزی با عشق به خدا، خطاست. اگر چیزی از دست رفت، نباید برای آن تأسف خورد و باید توجه کرد که در گام‌های آینده موفقیت‌ها برتر و بهتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سخن حق گفتن و کار برای پاداش اخروی را مطابق وصیتنامه آن امام بزگوار مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: دنیا ممکن است از زحمات کسی تشکر داشته باشد یا نداشته باشد؛ اما اگر انسان برای اجر اخروی گام بردارد، هیچوقت احساس ضرر و خسارت در آن نیست.

هرجا ستم و ستمگری است، باید نسبت به آن نفرت داشته باشیم

رئیس قوه قضاییه به تبیین سفارش امام علی (ع) پیرامون حمایت از مظلوم در برابر ظالم پرداخت و خاطرنشان کرد: بعضی می‌گویند چرا از فلسطین و لبنان و محرومان و مظلومان عالم طرفداری می‌کنید؟ باید گفت که این اصل راهبردی امیرالمومنین علی (ع) برای همه ماست.

وی ادامه داد: هرجا ستم و ستمگری است، باید نسبت به آن نفرت داشته باشیم و هرجا مظلومی مورد ستم قرار گرفته است، باید حمایت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تاکید کرد: اصل حمایتی نظام جمهوری اسلامی از مظلومان از اول پیروزی انقلاب توسط امام عظیم الشأن و ادامه راه در پرچمی که امروز به دست مقام معظم رهبری است، مورد تأکید قرار گرفت و از جمله تاکیدات ملت ما، نفرت از ظالمان و حمایت از مظلومان و محرومان است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: نسبت به ظلم باید حساس بود و نباید آن را پذیرفت. کسی که ظلم پذیری کند، او هم محکوم است و این کار امری مذموم و ناپسند به شمار می‌رود.

تنظیم امور مورد توجه همگان باشد

توصیه امیرالمومنین علی (ع) به نظم در امور، موضوع دیگری بود که مورد تأکید رئیس دستگاه قضا قرار گرفت. وی تصریح کرد: بی نظمی از هیچکس پذیرفته نیست و باید تنظیم امور مورد توجه همگان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: نظامات و مقررات اجتماعی موجب منظم شدن سازمان‌ها و ادارات و زندگی مردم می‌شود و کوچکترین بی نظمی در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، فرهنگ و زندگی اجتماعی و فردی موجب لطمه به زندگی و معیشت مردم و انحراف افکار و اندیشه‌ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وصیت آن امام بزرگوار پیرامون اصلاح ذات البین، گفت: اگر زمینه اختلافی در هر شهر و دیاری پیش آمد، باید همگان برای اصلاح ذات البین اقدام کنند.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، اصلاح ذات البین از مقدار قابل توجهی نماز و روزه مستحبی بهتر است و خداوند اجر و پاداش زیادی را برای آن لحاظ می‌کند؛ لذا مردم بدانند در دعاوی خانوادگی و ملکی و مالی باید سیره امام علی (ع) که حل مسائل و معضلات اجتماعی است، مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: بخصوص در شرایط کرونایی باید رعایت حال افرادی که نتوانسته اند درآمد کسب کنند، مورد توجه قرار گیرد و نباید اجازه داد دعاوی به دادگستری و سازمان‌های اداری کشیده شود.

توجه امام علی (ع) به یتیم نوازی و توجه به یتیمان نکته دیگر وصیتنامه امام علی در واپسین ساعات عمر پربرکتشان بود که رئیس قوه قضاییه به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه توجه به دیگران برای خدا و دگرخواهی در پرتو خداخواهی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی توجه به نماز به عنوان عمود دین و رکنی از ارکان مهم زندگی ایمانی انسان، زیارت خانه خدا، جهاد با مال و نفس و زبان را به عنوان وصایای دیگر امام علی (ع) مورد تأکید قرار داد.

ضرورت توجه به روحیه امر به معروف و نهی از منکر

وی تأکید کرد: کسانی که امروز در کسوت پزشکی و پرستاری بیماران را مداوا می‌کنند و جهادگرانی که در این مسیر به پزشکان کمک می‌کنند، مانند مدافعانی که از حرم و وطن دفاع کردند، از سلامت جامعه دفاع می‌کنند و باید همواره مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه تأکید امیرالمومنین (ع) عدم ترک امر به معرف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و افزود: فرهنگ علوی تأکید دارد که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید و اگر ترک کردید، بدانید افراد ناباب بر شما مسلط می‌شوند و راه رهایی از بدان، امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه راه میدان پیدا نکردن بدان و انسان‌های زشت سیرت که در همه جا هستند، توجه به روحیه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: فساد اداری، اجتماعی، اقتصادی زیبنده نظام اسلامی نیست و راه آن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصل نظارت ملی بر تمام شئون و مسائل است.

وی یادآور شد: کسانی که مدافع وطن و حرم شدند و افرادی که در عرصه‎‌های مختلف اجتماعی، علی وار زندگی می‌کنند، با همه وجود دنبال امیرالمومنین (ع) هستند.

اجرای عدالت سفارش امام علی (ع) بر همگان است

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخشی از وصیت امام علی (ع) و تاأید آن امام بزگوار مبنی بر اینکه «ابن ملجم یک ضربت زد و یک ضربت باید به او زد»، موضوع عدالت را یادآور شد و گفت: امام علی (ع) در واپسین لحظات عمرشان، اجرای عدالت را همانند سلوکشان در طول زندگی مورد توجه قرار دادند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه اجرای عدالت سفارش امام علی (ع) بر همگان است، گفت: امروز کارگزاران در نظام اسلامی مسئولیت اجرای عدالت دارند و نباید تصور شود که اجرای عدالت فقط مربوط به قاضی در محکمه است؛ بلکه استاندار و فرماندار هم باید مجریان عادلی باشند و نمایندگان مجلس نیز باید عادلانه قانونگذاری کنند و همه کسانی که در جای جای نظام هستند، توجه کنند که اجرای عدالت از محوری‌ترین نکاتی است که علت تأسیس این نظام بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: مردم اگر احساس عدالت کنند و ببینند که در جایی تبعیض و فساد نیست، کمبود‌ها برای آن‌ها قابل تحمل است؛ اما اگر احساس تبعیض و بی توجهی کردند، طبیعتا پذیرفتن برای آن‌ها سخت می‌شود.

ملکه عدالت امروز برای همه دست اندرکاران و آحاد جامعه یک ضرورت است

وی با بیان اینکه فلسفه شهادت امام علی (ع) عدالت علوی بود، گفت: ملکه عدالت امروز برای همه دست اندرکاران و آحاد جامعه یک ضرورت است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر آنچه پیامبر (ص)، امام علی (ع) و آیات نورانی قرآن از ما خواسته اند، نیستیم، به این معناست که به جای عدالت، ظلم به نفس، دیگری، خدا و طبیعت و هستی کرده‌ایم و باید از درگاه خداوند تقاضای توبه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بدترین گناه مأیوس و بی توجه بودن به رحمت خداوند است، گفت: باید حسن ظن نسبت به خدا داشت و با یک دنیا امید به در خانه خدا رفت و هرگز حق ناامیدی نداریم.


بیشتر بخوانید: رئیسی: نظام تولید و توزیع خودرو نیازمند اصلاح است/ رحمانی: مشکلات شرکت هپکو در اسرع وقت مرتفع می‌شود

بیشتر بخوانید: اصلاح حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ در دستور کار شورای عالی کار

بیشتر بخوانید: اتمام حجت رئیسی با دلالان بازار خودرو/ تأکید بر جراحی نظام تولید و توزیع خودرو


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اوناییکه میگفتن مردم درست انتخاب نکردن کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا رو خودمونم میدونیم
شما کارتو بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
را با مفسدین برخورد نمیشه فقط به دولت حمله می کنید ای کاش به جای دسگیری بی گناهان به وضع مردم رسیدگی می کردید
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۶:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، چرا تردد بین شهری پراید محدود نشد، تا کی میخواهید با جان مردم بازی کنید، مدعی العموم وارد شود.
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۶:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رئیسی فساد هر روز از سر وروی این کشوربالا میرود چرا اف ای تی اف داخلی راه اندازی نمیشود، مدعی العموم کجا باید دست به کار شود؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۶:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرامهریه رادرست نمیکنیدیک قسط ندادم شده ۷۲۰۰کارمندم ازاجابیلرم اجرای احکام حکم جلب داده این عدالتت میگه به من چه بلایدجورکنی بدی یعنی برم دزدی ویااختلاس کنم آقای رئیسی به حرف شماهم نمیکنن حکم جلب میدن فکری نمیکنیدبه دوبیکاردارم قسط دوروزوقت دادن آیادرسته عدل علی اینه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقایان مسئول در باشگاه خبرنگاران. شما را به خدا و به هرچه که اعتقاد دارید قسم می دم یه نظر سنجی از مردم به عمل بیارید. ببینید وضعیت در حد قرمز و بلکه به شدت بحرانیه. چرا به مسئولین نظام اخطار نمی دین‌. . چرا وضع تاسف بار و رقت انگیز مردم را که روز به روز بدتر می شه نمی بینید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ...از شما گله دارم چرا نظرات مردم برای شما مهم نیستن.مشکلات مردم رو به گوش مسئول برسه ...چرا پراید ۸۰ میلیون بشود
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۰۲:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام اقای رییسی مردم رو خسته کردید از وعده و وعید .مردم مشکل مالی دارن.مردم نمیتونم یه پراید ساده بگیرن قیمت بالاست .خونه گرانه.اجازه بالاست...مردم نای نفس ندارم ...چرا اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۱:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رئیسی بی‌زحمت جواب حکم آقای شهردار رو بدید که چرا از اعدام رسید به ۶/۵ سال حبس،
این بود عمل به قانونی که می‌گفتید!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وسط مردم هروزنسبت به روزقبلشان مستاصل ترمیشوند.ودزدان به دزدی خودادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر سفارش علی ع اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه است شما هم به آن معترفید پس چرا در برقراری عدالت هیچ گامی برنمی دارد نمونه بارز آن دستگاهی است که بنده در آن استخدام شدم
در آن دستگاه آخرین نفر های آزمونی در کل کشور 49 نفر بودیم و در استان ما سه نفر که من یکی از آنها بودم و بعد از آن دیگر حتی یک نفر آزمونی جذب شند و فقط پارتی دارها جذب شدند و که همان افراد مدیر کل و معاون مدیر کل و مدیر و یا ... شدند و پست ها را به ناحق اشغال کردند همانگونه که استخدامشان ناحق بوده حال که فرمودید عدالت باید حدیث مولا به مالک اشتر هم خوب در خاطرتان باشد که فرمودن حتی در نگاه کردن به مردم نیز عدالت را رعایت کنید
و از آن فرا تر آن حضرت افرادی که قبلا به ناحق از بیت المال برای خود حقوقی مقرر کرده بودند و یا منصبی برای خود ایجاد کرده بودند همه را از آنها گرفت
حال این ادعای شما وقتی قابل اعتماد و اعتنا است که آنها که با ناحق استخدام شده اند اخراج و آنها که به ناحق پست گرفته اند خلع شوند آیا عمل شما اینچنین است؟؟؟!!!
Canada
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا عذاب الهی بده به
اختلاسگران .احتکارگران .گرانفروشان .کم فروشان که
نه دین دارند .نه اخلاق و نه وجدان
به چه دردی هلاک شوند
همه باید کمک کنیم
بدترین گناه ...بی تفاوت بودن است
هر کس بگه وظیفه دولت و وظیفه خودش را انجام نده
پست فطرت و جهنمی است
خدا هم بدادش نمیرسد .ما همه باید در مقابل ملت احساس مسیولیت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام ، رهبر معظم انقلاب حداقل 16 سال است که در خصوص اقتصاد مقاومتی و اتکای به توان داخلی صحبت می نمایند و راه را نشان می دهند و مرتب به مسئولین در خصوص معیشت مردم توصیه می فرمایند ، ولی خوب مسئولین هم گوش می دهند ولی برعکس یا دنبال کدخدا هستند یا ناتوانی و تا زمانی که مسئولین فقط حرف بزنند و مماشات نمایند همین منوال ادامه دارد .
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام خدمت ریاست عادل و مردمی قوه قضاییه،در دستگاه تحت امر حضرتعالی حق بنده تضییع شده و به نظر میرسد تنها راه باقی مانده رسوندن عرض حال خود خدمت جنابعالی است اما هیچ راهی تا کنون برای رسوندن درخواست خود به حضور حضرتعالی پیدا نکرده‌ام و پیام رسانهایی که برای ارتباط با مردم در نظر گرفتیداز جمله کانال پیام رسان سروش هیچ پیامی دریافت نمیکنند و پاسخ گو نیستند،بنابراین این شکل پاسخگوئیها با عدالت و اهداف جنابعالی سازگار نیست ،لطفا در صورتی که این پیام به دست عالیجناب رسید به مشکل بر حق ،حقیر رسیدگی کنید که شدیدا با توجه به دلایل و مدارک احساس تضییع حق می‌کنم.
انشاءالله شما سید بزرگوار به درخواست جوانی درمانده پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش حرف همش وعده ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین ما فقط وعده میدن.
Iran (Islamic Republic of)
کامران لطفی پور
۲۰:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااحترام صدرصدبانظرات این مردخداموافقم وباداشتن دکترای مدیریت حاضربه همکاری وکمک درهرزمینه وموضوعی باایشان هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بستگی دارد نظر شما در مورد نظم چه باشد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تمام این قوانینی که به تصویب رسیده // فقط برا قشر ضعیف به شکل کامل اجرا میشه // اوخت کله گندها..............
Lithuania
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش بگیم لوازم دیجیتالی وارداتی داره.
قبر دیگه چرا گرون شده ؟ مادرم فوت شده بود یک سال پیش خاستیم کنار مادربزرگم خاکش کنیم. بهشت زهرا ده میلیون تومن از ما پول گرفت تا مجوز دفن رو داد. بهش میگم مگه نه سه سال پیش قبر دو میلیون بود؟ یارو اومده میگه سه سال پیش دلار چند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فشار اقتصادی زیادی روی قشر فقیر است.نگذاریم با سوء مدیریت عده ای بی کفایت و نالایق به مردم کم بضاعت ظلم شود.خدا را شکر،با منابع و ثروتی که کشور ما دارد نباید هیچ فشاری روی مردم باشد.اسراف این منابع با بی تدبیری عین ناشکری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقیرفقیر تر ودارا ثروتمندتر ودولتمردان، علی برکت الله، که چه امتیازاتی که برای خودشان تصویب نکردند!!؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی وقته ضربه زده!! مردمو، بیچاره کردید، وفقط حرف می زتید وشعار می دهید!؟!؟ خانواده دولت خیلی وقته ازمردم خبر نداره وفاصله داره!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه اشتباهی مردم کردن به این سید بزرگوار رای ندادن . خدا را شکر ما که رو سفید شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
*فَقُطِعَ دٰابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ *
آیه ۴۵ سوره انعام
مگر قرار نبود دادگاه طبری و همدستانش در اردیبهشت ماه برگزار شود ، چه شد چیزی به آخر اردیبهش ماه نمانده است؟!!!...
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۸:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین محترم ، مردم دوست و متدین ایران عزیز، لطفا قانون تناسب حداقل حقوق ماهیانه با نرخ روز سکه طلا را تصویب بفرمایید(حداقل یک سکه).. به صدها دلیل ، مانند:
1-رنگین شدن سفره عموم مردم
2-جلوگیری از افزایش فاصله طبقاتی
3-حداکثر پشتکار خلاقانه دولت برای ثبات اقتصادی
4-بریده شدن دست دزدان بزرگ اقتصادی از جیب ملت ایران
5-افزایش رفاه اجتماعی..
و هزاران دلیل دیگر

لطفا نظرات مثبت و منفی خود را با بیان علت ارسال بفرمایین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرانی گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای رئیسی درمورد قوانین رو زمین نشسته پرستاران پیگری بفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط لطمه میزند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما بدبختی و سختی میکشیم تا شما و اقازادهاتون در رفاه باشید / شما اصلا درکی از شرمندگی پیش زن بچه ندارید / خیلی سخته یه مرد شرمنده زن بچش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود شما دارید بیشترین ظلم را به ما مردم بدبخت میکنید به والله این همه بدبختی و نداری حق ما نیست / ما فشار تحمل کنیم تا شما و اقازادهاتون در رفاه و ارامش باشن این کجاش عدالت هست !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط درحدحرف زدنه اینچنان انچنان کارمثبت ورفاه حال مردم وجود ندارد دارین دولت ودولتهای گذشته
Iran (Islamic Republic of)
سید مصطفی میرکاظمی
۱۶:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مملکت با شعار اداره نمیشه عمل به حرف مهمه 8ماه درگیر 1پرونده حقوقی در دادگاه اردستان اصفهان هستم بخدا خسته شدم والله مرگم از خدا میخوام مرگ بهتر از این زندگی ننگین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی بررسی کنه همه اقلام خوراکی چن برابر شدن ی وام دادن ی تومن ک باید پسش بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وسط مردم هروزنسبت به روزقبلشان مستاصل ترمیشوند.ودزدان به دزدی خودادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آقای رییسی، نه تنها بی نظمی در امور اقتصادی به معیشت مردم لطمه می‌زند، بلکه باعث هر گونه عواقب بد اجتماعی نیز می شود، که گناه آن گردن افرادی هست که فقط سنگ اسلام را به ظاهر به سینه می زنند. چون مردم بخاطر دین اسلام انقلاب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
*فَقُطِعَ دٰابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ *
آیه ۴۵ سوره انعام
مگر قرار نبود دادگاه طبری و همدستانش در اردیبهشت ماه برگزار شود ، چه شد چیزی به آخر اردیبهش ماه نمانده است؟!!!...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
فضولی نکنید به مسلئت نیست محاکمه شود چون رانتش اجازه نمی دهد میگوید راننده مقصر است
France
حسن
۱۶:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اول نظم را تعریف کن .بامعیار مذهب است ویا بر معیار دین ویا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
گفتن مشکل دردی را دوا نمیکند برای جلو گیری از گران فروشی و کم فروشی چه راه کاری دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداخیرتان بده خلی خوب صحبت کردیدکاش همه مسئولین مثه شمابودند خواهش میکنم دررابطه با ناوچه شماتوضیح بدید هیشکی هیچی نمیگه سوزه میدن دست دشمن من مطمئنم دشمن مقصراصلی هست اما مسئولین توضیح نمیدن کاش این امریکاروبمباران میکردیم به خدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یادمه یک سریالی ماه رمضان دوسال پیش شبکه یک سریالی گذاشت عالی بود به اسم سردلبران باخودم میگفتم کاش زندگی ماادمامثه این سریال بودکاش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
در حرف همه استادن بفرمایید طی 18 ماه که در قوه رفتن چکار کردن
Lithuania
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش اون موتور حالا بگیم لوازم دیجیتالی وارداتی داره.
قبر دیگه چرا گرون شده ؟ مادرم فوت شده بود یک سال پیش خاستیم کنار مادربزرگم خاکش کنیم. بهشت زهرا ده میلیون تومن از ما پول گرفت تا مجوز دفن رو داد. بهش میگم مگه نه سه سال پیش قبر دو میلیون بود؟ یارو اومده میگه سه سال پیش دلار چند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله صحبت بی عمل فایده ای ندارد یکی نان ندارد بخورد یکی کباب متری میخورد وبه مردم اشکنه حواله میدهد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا اینکه دلار افزایش قیمت نداشته ولی همه چیز چندین برابر گران شده انصاف است؟ آیا خوراکی که تولید داخل است نرخ بی ثبات و روزانه دارد انصاف است؟ موتورسیکلت و خودروی داخلی چرا به یکباره تا4برابر گران شده است آیا این عدالت است که موتورسیکلتی که مغازه دار سالهای قبل 4میلیون تومان خریده الان 15میلیون تومان بفروشد؟ چه کسی باید عدالت را در حق این گران فروشان اجرا کند؟مردم تاکی باید تاوان این بی نظمی اقتصادی و افسار گسیختگی افزایش قیمت ها را درجامع تحمل کنند و عده ای یک شبه پولدار تر شوند و خون مردم را درشیشه کنند؟ یعنی کسی هست که این موضوعات را رسیدگی کند؟
Lithuania
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش اون موتور حالا بگیم لوازم دیجیتالی وارداتی داره.
قبر دیگه چرا گرون شده ؟ مادرم فوت شده بود یک سال پیش خاستیم کنار مادربزرگم خاکش کنیم. بهشت زهرا ده میلیون تومن از ما پول گرفت تا مجوز دفن رو داد. بهش میگم مگه نه سه سال پیش قبر دو میلیون بود؟ یارو اومده میگه سه سال پیش دلار چند بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رییسی فعلا مظلومان ومحرومان داخل ایران محروم تروفراموش شده اند مظلومان دیگر کشورها را فاکتوور بگیریم
Lithuania
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش اون موتور حالا بگیم لوازم دیجیتالی وارداتی داره.
قبر دیگه چرا گرون شده ؟ مادرم فوت شده بود یک سال پیش خاستیم کنار مادربزرگم خاکش کنیم. بهشت زهرا ده میلیون تومن از ما پول گرفت تا مجوز دفن رو داد. بهش میگم مگه نه سه سال پیش قبر دو میلیون بود؟ یارو اومده میگه سه سال پیش دلار چند بود؟
آخرین اخبار