با مهاجرت معکوس ۴ روستای ماهیدشت احیا شدند

بخشدار ماهیدشت گفت: اقدامات مختلفی در خصوص تامین زیر ساخت های لازم برای زندگی مردم در روستا انجام شده و نمود بارز آن در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاهای این بخش است.

بخشدار ماهیدشت در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: اقدامات مختلفی در خصوص تامین زیر ساخت های لازم برای زندگی مردم در روستا انجام شده و نمود بارز آن در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاهای این بخش است.


حیدریان با بیان اینکه روستاها اولین کانون یکجانشینی بشر تلقی شده است گفت:  به دلایل گوناگون در برهه های مختلف تاریخ همواره شاهد تولد و مرگ هزاران روستا بوده ایم  روستاهای خالی از سکنه را باید محصول عوامل مختلفی دانست که مهم ترین آن را بدون شک باید در اقتصاد و خلاءهای موجود در آن جست و جو کرد.

او افزود: با توجه به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران به منظور آبادانی روستاها و محرومیت زدایی اقدامات مختلفی در خصوص تامین زیر ساخت های لازم برای زندگی مردم در روستا با هدف عمران و آبادانی روستاها انجام شده است.

حیدریان بیان کرد: روستاهای پشتوه و دیزگران که سال ها خالی از سکنه بوده اند با بازگشت مردم روح تازه ای در جان این روستاها دمیده شده است.

او بیان کرد: روستای دم شمشه که بیش از ۳۰ سال خالی از سکنه بوده سومین روستایی است  که ساماندهی شده و شرایط بازگشت مردم فراهم شد  همچنین روستای لعل آباد ریزوند چهارمین روستای خالی از سکنه هم در حال طی شدن مراحل اداری به جهت فراهم شدن شرایط بازگشت ساکنین است.


به گفته بخشدار ماهیدشت تاکنون بیش از ۱۰۰ خانوار با انجام مهاجرت معکوس به روستاهای بخش ماهیدشت برگشته اند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار