ترامپ تصمیم خود درباره قطع کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را پس گرفت

دولت آمریکا که پیشتر اعلام کرده بود کمک‌های خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع می‌کند، هم‌اکنون قصد دارد بخشی از کمک خود به این سازمان را مجددا برقرار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد بخشی از کمک خود به سازمان جهانی بهداشت را مجددا برقرار کند.

بنا بر این گزارش، دولت ترامپ «موافقت خواهد کرد به اندازه‌ای که چین مشارکت می‌کند» در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت، «مشارکت داشته باشد». این مطلب را فاکس نیوز با اشاره به پیش‌نویس یک نامه مطرح کرد.

ترامپ در ۱۴ آوریل (بیست و ششم فروردین) مشارکت آمریکا در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت را با مطرح کردن این اتهام که این سازمان «اطلاعات گمراه‌کننده» چین را درباره نحوه شیوع ویروس کرونا تبلیغ می‌کند، قطع کرد و گفت دولتش بررسی را درباره عملکرد این سازمان ترتیب می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت این اتهام را رد کرد و چین نیز اعلام کرد در اینباره شفاف عمل کرده است.

آمریکا بیشترین سهم را در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت دارد. اگر این کشور اکنون به اندازه چین مشارکت کند، سهم مشارکت فعلی آن، حدود یک دهم مشارکت قبلی‌اش خواهد بود که حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار