مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: این استان، دهمین استان حادثه خیر کشور در بلایای طبیعی و غیر طبیعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز در نشست هم اندیشی با با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف تشکیل جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این نهاد مردمی برای امداد رسانی باید کاملا بی غرضانه و بی طرفانه عمل کند و نباید به هیچ حزبی وابسته باشد.

او با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی و تامین آرامش مردم بسیار حایز اهمیت است، افزود: اساس بنیاد هلال احمر مردمی و جلب اعتماد مردم نسبت به این نهاد در اولویت کاری ما است.

فلاح عنوان کرد: اصحاب رسانه با خبر ساز کردن اقدامات این نهاد به این سازمان کمک رسانی کنند تا هرچه بهتر از شایعاتی که پس از هر حادثه رخ می دهد، جلوگیری شود.

او با اشاره به جمعیت ۴۰۰ نفری هلال احمر استان کرمان، گفت: محوریت جمعیت هلال احمر، داوطلب محور است و می توان با صراحت گفت، سرمایه جمعیت هلال احمر، امدادگران و داوطلبان هستند که در تلاشیم، این تعداد حفظ و افزوده شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این نشست با اشاره به حادثه خیز بودن استان کرمان، بیان کرد: کرمان جز دهمین استان حادثه خیز کشور، اعم از  بلایای طبیعی و غیر طبیعی است.

او افزود: با توجه به وقوع ۸۰ درصد حوادث در این استان، آموزش همگانی در خصوص چگونگی زندگی با حادثه باید فرهنگ سازی شود تا مردم در هنگام هر رخدادی  با آگاهی کامل و حفظ آرامش خود، آن حادثه را پشت سر بگذارند.

 فلاح با اشاره به اینکه  پارسال ۲۰ هزار دانش آموز در زمینه حمل مصدوم، پناهگیری و... آموزش دیده اند، گفت: محوریت ستاد بحران در خط مقدم پوشش حوادث، جمعیت هلال احمر است و از اصحاب رسانه درخواست می شود با اطلاع رسانی به موقع، اعتماد عمومی مردم را جلب و به رفع استرس روحی و روانی آن ها کمک کنند. 

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: هلال احمر ، حادثه خیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار