انتقاد شدید خبرنگار سی‌ان‌ان از رویکرد ضدرسانه‌ای ترامپ

خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان با ارائه آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا، از رویکرد رئیس‌جمهور این کشور برای هدف قرار دادن رسانه‌ها به جای تمرکز روی این بحران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، توئیت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتقاد مجدد از رسانه‌های این کشور، با واکنش شدید گزارشگر شبکه خبری سی‌ان‌ان همراه شد.

جیک تاپر در واکنش به توئیت اخیر ترامپ، که در آن نوشته بود اخبار جعلی ضروری نیست، آمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را به او متذکر شد.

خبرنگار سی‌ان‌ان در توئیتر خود نوشت: ۸۷ هزار آمریکایی کشته و ۱.۳ میلیون نفر مبتلا (به کرونا شده اند) و رئیس جمهور در تلاش برای حمله به یک گزارشگر محلی است که سعی در انجام کار خود داشت.

بنا به نوشته روزنامه جروزالم پست، در تجمعی که اخیرا در آمریکا در مخالفت با محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا برگزار شد، تجمع کنندگان از این گفته ترامپ برای خطاب قرار دادن گزارشگران حاضر در محل استفاده کردند. یکی از گزارشگران محلی حاضر در این اعتراضات در پیامی توئیتری این سطح از خشم از رسانه‌ها از سوی معترضین که گفته‌های ترامپ را تکرار می‌کنند، نگران کننده دانست.

اخیرا پنج مقام دولتی که در زمینه مقابله با همه‌گیری کرونا در آمریکا فعالیت می‌کنند به خبرگزاری «دیلی بیست» گفتند کاخ سفید، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) را تحت فشار قرار داده است تا با ایالت‌ها بر سر دستکاری آمار قربانیان کرونا همکاری کند و گزارش آن را به دولت فدرال بدهد. ترامپ در دیدار‌های خصوصی شکایت کرده است که با شیوه کنونی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به کار می‌گیرد ممکن است آمار قربانیان کرونا در این کشور که صبح امروز از ۸۳ هزار نفر نیز فراتر رفت، بسیار بیشتر شود. در نتیجه خواستار بازبینی در شیوه کنونی شمارش قربانیان شده است.

با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و کسب جایگاه نخست مبتلایان به این بیماری در دنیا، دولت این کشور هنوز نتوانسته سرعت شیوع آن را تحت کنترل درآورد و همین موضوع عملکرد دولت ترامپ را برای مدیریت این بحران بشدت زیر سوال برده است. با این حال رئیس جمهور آمریکا برای فرار از فشار انتقادات به اتهام زنی به چین، سازمان جهانی بهداشت و رسانه‌های این کشور روی آورده است.

آمریکا همچنان با بیش از یک میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا با اختلاف فاحش در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار