باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی آقای جهان، دیگر آقای جهان نیست/ تقابلی که برای آمریکا گران تمام می‌شود

استفاده از زور و یا نیرو‌های مسلح علیه کشتی‌های نفتکش تجاوز به حقوق دیگر کشور‌هاست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «یک نفتکش ایرانی در حال انتقال محموله بزرگی از بنزین به سمت ونزوئلاست» این خبری بود که خبرگزاری رویترز چند روز گذشته مدعی آن شد، البته بعد از این گزارش مقامات  آمریکایی مدعی شدند که ایران ۵ نفتکش حامل سوخت به سمت ونزوئلا ارسال کرده و در حال حرکت در دریاهای آزادهستند، پس از آن  صفحه رسمی نیروی دریایی آمریکا در توییتر خبر داد که کشتی‌های جنگی دیترویت، لسن، پریبل، فارگات در واکنش به حرکت نفتکش ایرانی به سمت ونزوئلا به دریای کارائیب اعزام شدند.

همچنین برخی رسانه ها متذکر شدند نفتکش فوق که پرچم ایران را دارد، حامل بنزین بوده و اواخر ماه مارس در بندر عباس بارگیری شده و اکنون کانال سوئز را رد کرده است، لازم به ذکر است که این نفتکش در اندازه متوسط می‌تواند تا حدی به مشکل روز افزون تامین بنزین در ونزوئلا کمک کند.

پیش از این هم موسسه «ریفینیتیو ایکون» که تردد کشتی‌ها را رصد می‌کند، روز چهارشنبه ۱۳ ماه مه از ارسال یک نفتکش ایرانی به سوی ونزوئلا خبر داده بود. گفته می‌شود که این اقدام برای جبران کمبود سوخت در ونزوئلا صورت می‌گیرد.

نفتکشهای ونزوئلا

چرا ایران به ونزوئلا نفت صادر می‌کند؟

ونزوئلا یکی از کشورهایی است که دارای ارزانترین بنزین‌های جهان است، اما این روزها تحت تاثیر اختلال در روند تولید برخی پالایشگاه‌ها  و عرضه بنزین در بازار سیاه قرار گرفته، جهش نرخ بنزین در ونزوئلا در حالی رخ داده که قیمت سوخت در نقاط دیگر جهان به دلیل کاهش تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است. رویترز همچنین مدعی شده بود که دولت ونزوئلا به دنبال تعمیر پالایشگاه‌ها بوده و هفته گذشته از ایران مواد پالایشگاهی دریافت کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ هم در گزارشی مدعی شده است که ونزوئلا، کشوری که اقتصادش تحت تحریم‌های شدید مالی و نفتی آمریکا به حالت خفگی افتاده است؛ این  روزها بنزین در آن به‌شدت نایاب شده، در نتیجه دست کمک به سوی ایران، کشور دیگری که آن هم تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد، دراز کرده است، همچنین این ادعا مطرح شده است که ایران با انجام چند پرواز به ونزوئلا در ماه گذشته میلادی، مواد مورد نیاز برای تعمیر و تجهیز پالایشگاه‌های این کشور اقدام کرده است. شبکه پالایشگاهی ونزوئلا با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در اثر نازل بودن سطح سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین کمبود مواد مورد نیاز عملا فلج شده است.

البته به نظر می‌رسد که تبادلات ایران و نزوئلا در شرایط تحریم نشان از شکست راهبردی آمریکا دارد و جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تکنولوژی خود قادر است در شرایط فعلی از هم پیمانانش حمایت کند.

تقابلی که برای آمریکا گران تمام می‌شود/پرچم‌هایی که قدرت آمریکا را به سخره گرفتند

دریا جایی برای دزدان دریایی نیست

عباس مختاری کارشناس حقوق بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  اظهارات صفحه رسمی نیروی دریایی آمریکا در توییتر در واکنش به حرکت نفتکش ایرانی و اعزام کشتی های جنگی برای مقابله با آن اظهار کرد: از دیدگاه حقوق بین الملل تقابل آمریکا با نفتکش‌های ایرانی باعث ایجاد تقابل و تهدید خواهد شد.

او افزود: استفاده از زور و یا نیروهای مسلح علیه کشتی های نفتکش تهدید به زور  و تجاوز به حقوق دیگر کشورها تلقی می‌شود.

این کارشناس حقوق بین الملل گفت: از نظر حقوق بین الملل  منعی برای تبادل میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد،آن چیزی که منع ایجاد خواهد کرد، قطعنامه های شورای عالی امنیت سازمان ملل خواهد بود در غیر این صورت کشورها می‌توانند با یکدیگر تبادل تجاری داشته باشند.

او افزود:کشورهای مختلف در معاملات اقتصادی و تجاری هیچ منعی ندارند بلکه اسنادی مانند حقوق اقتصادی و اجتماعی  وجود دارد که کشورها را به داشتن روابط مسالمت آمیز با یکدیگر تشویق می‌کند، بنابراین اگر آمریکا بخواهد با جنگنده های خود با نفتکش‌‎های ایرانی تقابل نظامی داشته باشد برخلاف حقوق بین الملل عمل کرده است.

حسین کنعانی مقدم دیگر کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: مصداق بارز اقدامات آمریکا در جلوگیری از صادرات نفت ایران، دزدی، راهزنی دریایی و در راستای نقض قوانین بین المللی و صلح جهانی است و قطعا با هیچکدام از قطعنامه‌های سازمان ملل همخوانی ندارد.

او افزود: آمریکا مانند دزد دریایی به دنبال  این است که از همه ابزارهای خود برای فشار به ایران استفاده کند، اما اگر بخواهد تعرضی به نفتکش های ایران داشته باشد قطعا جنگ نفتکش‌ها به راه خواهد افتاد و ایران تقابلی با آمریکا خواهد داشت که مقامات این کشور قطعا از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

نفتکشهای ونزوئلا

پرچم‌هایی که قدرت آمریکا را به سخره گرفتند/ وقتی آقای جهان، دیگر آقای جهان نیست

به نظر می‌رسد که اقدام  اخیر جمهوری اسلامی ایران ضربه حیثیتی سنگینی برای ترامپی است که دو سال است از برجام خارج شده و بنای نابودی اقتصاد ایران و تسلیم آن به وسیله تحریم هایش را داشت، اما اکنون نظاره گر حرکت نفتکش‌های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در نزدیکی آب‌های کشورش است، به گفته کنعانی مقدم کارشناس امور بین الملل این اقدام ایران به معنای شکستن افسانه  آقای جهان بودنِ آمریکا خواهد بود، در عین حال کشتی های جمهوری اسلامی توسط نیروهای دریایی حمایت می‌شوند و هرگونه حرکت اشتباه آمریکا تبعات سنگینی برای این کشور خوهد داشت.

چند روز دیگر مشخص خواهد شد که  ترامپ جرئت دستور توقیف نفتکش‌های ایرانی را به خود می‌دهد یا با سکوتی معنی دار از کنار آن خواهد گذشت؟ برخی از تحلیلگران معتقدند چنانچه رئیس‌جمهور آمریکا دست به ریسک خطرناکی در دریای کارائیب بزند، شاهد واکنشی خواهد بود که جایگاه او را در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور متزلزل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا بداند تجاوز به کشتی های ایران=بسته شدن تنگه هرمز،عین جسدی دوباره
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۸:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از روزی که گفتن ایران از این راننده اتوبوس طلا گرفته که ، والا طلا تو کشور گرونتر شد .
این کشتی ها چ برسن چ نرسن سودی برای مردم نداره .
Iran (Islamic Republic of)
end is nere
۱۶:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با خدا باش و پادشاهی کن
بی خدا باش و هرچه خواهی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جواب راهزن راهزنی و عمل مقابله بمثل است وگرنه سنگ رو سنگ بند نخواهد شد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۸:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران در شرایط فعلی اگه نتونه دریا رو رد کنه و یجورایی نتونه تحریم ها رو دور بزنه در چند ماه آینده خودشم به ونزویلا تبدیل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه چشمت رو باز کنی میبینی ما کاملا روی پای خودمان ایستادیم وتحریم مار هیچ وقت مثل ونزئلا نمیکنه
۴۱سال ما تحریمیم اگه میخواستیم مثل اوناشیم باید تا الان میشدیم
#خودباوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا اگه گرفتن تمام پایگاه هاشونا بزنید
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۰۶:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا چرا اینجوری میگی ، اولا ما باید به همپیمانان خودمون کمک کنیم دوما ی مقدار بیشتر مطالعه کنید و ندانسته پیام نزارین ، برای این مقدار بنزین ایران 60 تن طلا از ونزوئلا گرفته ، پس یعنی پولشو گرفتیم اونم توی شرایطی که نمیشه با این دلار آشغال آمریکا خرید و فروش کرد . فقط ای کاش به جای این همه مذاکرات بی نتیجه حداقل سعی می کردیم با روش های دیگه با کشورهای دنیا مبادله و تجارت کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
سید حبیب
۰۵:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا اگر غلطی کرد همه ناوهاشو می‌فرستیم رو هوا،
و دیگه هیچ کشتی و ناو آمریکایی اجازه نخواهد داشت در خلیج فارس و تنگه هرمز پیداش بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کوتاه نیاید حتی به قیمت جنگ شده باج به این یک بی شرف ندید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر تعرضی به نفتکش ایرانی فاکسون صورت بگیرد ؛ آن وقت در مقابل :
جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد حتی یک نفتکش از تنکه هرمز و باب المندب عبور کند.

_هشدار جدی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
جنگ با ما یعنی مرگ اونها. زنده باد ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نفت کش مارابگیره تنگه هرمز را به رویشان تنگ خواهیم کردمثل پایی که روی گلوی آمریکا فشار میاره تا احساس خفگی کنه
Norway
ناشناس
۰۲:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از نیروهای مسلح و خصوصا دلامردان سپاه درخواست داریم از همین الان گزینه های احتمالی سیلی محکم ایران بر صورت ببر کاغذی آمریکا آماده باشد تا در صورت حماقت آمریکا و ترامپ پاسخ قاطع ایران را در کسری از ساعت بر فک و صورت خورد شده خودشان دریافت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا علی رحیمی
۰۱:۵۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه باهرکسی مثل خودش برخورد میکنیم...زنده بادایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۱:۳۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
این نشانه قدرت و جسارت ایران در مقابل امریکای زور گو میباشد و اقای برایان خوک جز رجز خوانی مقابل دوربین رسانه ها هیچ غلطی نمی تونه بکنه فقط مصرف داخلی داره البته با سوزش زیاد . #جلو ی زور می ایستیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر آمریکا نگاه چپ به نفتکش های ایران بکنه یه ۲۰لیتری نفت میگیرم میرم تو خلیج فارس ناواشو به آتیش میکشم اینجی واس ماس یعنی کلیش واس ماس
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
صد در صد در هر زمینه کارهای آمریکا باکشور ایران خود سرانه و خلاف مقررات سازمان ملل است ولی ایران باید آماده باشد تا در صورت قلدری آمریکا تمام کشتی های تجاری جنگی آمریکا به مقصد خاورمیانه را در صورت مانع تراشی آمریکا مقابله به مثل کند که اگر نکند باید فاتحه دست آورد چهل ساله ای ا یران رابخوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید فقط آمریکا خواسته بعداز این همه خواری وذلت یه عرض اندامی بکنه و لولو بازی در بیاره.
Iran (Islamic Republic of)
احمد حافظی گهر
۰۰:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بخورد .این فرمان امام خمینی ۴۰ سال پیش بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ دیکتاتور جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی آمریکا نذاره نفت کش های ما به بنادر ونزوئلا برسه یعنی حرفش رو به کرسی نشونده است
Iran (Islamic Republic of)
پاپک iran
۲۳:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این کشتی های تجاری نفتکش های ایران باید به مقصد برسند چنانچه یانکی ها ٱمریکایی ها بخواهند مانند دزدان دریایی رفتار کنند طبیعتا" ایران هم باید مطابق قوانین بین المللی و تجارت و کشتی رانی در آب‌های آزاد از حق قانونی خود در برابر دزدان دریایی دفاع کند ایران بیشه شیران باج به شغال و کفتار و لاشخورها نخواهیم داد فدای دارد این خاک کهن ایران زمین ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا میتونه مثل بحران موشکی کوبا عمل کنه دراون زمان بااینکه شوروی قدرت جهانی ودارای نیروی دریایی قوی بود کوتاع اومد چون منافعش اینطورحکم میکرد ولی متاسفانه مسولین ما نمیدونن منافع ایران چیه؟
فرستادن بنزین مفت به ونزویلا واسکورت اونها با کشتی های جنگی ایران چه نفع اقتصادی داره؟حتی ضررهم داره
وقتی روسیه وچین ونزویلا رارها کردن حمایت از این کشور چه متفعتی جز دشمنی بیشتر امریکا ودنیای غرب باایران خواهد داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ غلطی نمیتونن بکنن...فقط باد خالین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ غلت بکنه دوباره به ایران حتی نزدیک بشه چونکه هنوز عین الاسد رو یادش نرفته
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و احترام
حماقت مجدد از سوی آمریکا دیگر به ضایعه نخاعی سربازانش ختم نخواهد شد بلکه اینبار باید بدنبال جمع اوری تکه های بجا مانده از بدن سربازانش از دهان ماهی دریاهای آزاد و خلیج فارس اقدام کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ که پول و انتخابات را دوست دارد بداند اگر غلطی بکند ایران در تقابل ایران راحت از تبادلات تجاری امریکا با کشورهای خلیج فارس جلوگیری میکند و امنیت خلیج برای امریکا وجود نخواهد داشت و بنفع اقتصاد امریکا نیست و اگر تقابل حسابی بالا بگیرد امریکا درگیر جنگی سخت خواهد شد و باید با انتخابات هم خداحافظی کند
Canada
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکر نمیکنم اینقدر امریکایی بی سیاست باشند که با وجود مدیریت صعیف در کنترل و درمان کرونا .وضعیت کشورشان را از این بدتر کنند .وضعیت کشورشان در حال اعما است
باید عاقلانه رفتار کنند و به
حقوق بین الملی استفاده از ابهای ازاد احترام بگذارند
همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترس برادر مرگ است
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۲:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاید ترامپ ميخواد یه تنش ایجاد کنه برای انتخابات.
با ترور شهید سلیمانی برای انتخاباتش ميخواست حسابی رای جمع کنه
اما کرونا همه نقشه هاش رو خراب کرد.
الان هم احتمالا ميخواد یه تنش ایجاد کنه.
برای انتخابات چونکه اگه درگیری کوچیک هم اتفاق بيافته به نفع ترامپ میشع.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جهان
۲۲:۰۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی بیاد و سناریوهای مختلف را توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید جلو زور و ظلم ایستاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آنکه میگفت میبندیم تنگه هرمز را الان کجاست ببند دیگه مگه کیلیدش دستش نیست
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۱:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه سره گردنه هستش که نفت کش ما رو بگیره؟؟
جرات داره این کارو بکنه ما هم ميدونيم چیکارت کنیم کدخدا
پوشکی
Iran (Islamic Republic of)
فرهام
۲۱:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر ایران سرافراز. درود بر وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصل ماجرا به نظر من اول اقدام انسان دوستانه وبشردوستانه ایران را به رخ جهانیان میرساند چون دو کشور تحت بدترین تحریمها هستند وبا کمک هم خودشان را در این مبارزه با آمریکای جنایتکارپیروز میبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایول به نیروهای مسلح ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقتدار یعنی این که پنج تا کشتی با حمل سوخت بنزین با پرچم ایران به سوی ونزوئلا که اون هم تحت تحریمهای آمریکاست و هیچ کشوری اجازه داد و ستد با این کشور ندارد ضمن اینکه تمام مبلغ این بنزین هارو به صورت شمش طلا گرفته یک حرکت سیاسی هم انجام داده و قدرت پوشالی آمریکارا به تمسخر گرفته و آمریکا جرات نزدیک شدن به این کشتی هارو نداره چراکه از عواقب بعدیش در خلیج فارس میترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه به گفته ی خودتون همه جای دنیا بنزین ارزون شده بعد مردم ما باید هنوز بنزین 3هزار تومنی بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنزین شون از ایران گرون تره
تو نمیخواد خودت را ذیت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینقدر که داخل دشمن و منافق داریم، دشمن خارجی نداریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
حضرت علی (ع):پیروزی میوه جسارت است نه سازگاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ چه اقدامی بکنه چه نکنه محبوبیتش تو انتخابات کاهش پیدا می کنه پس باید برای هر چیزی آماده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا من شنیدم سوخت به ونزوئلا دادن طلا گرفتن
پس علت گران شدن سکه و طلا معلوم شد!؟
هروی رو که دولت م خواهد آبش کنه قیمتش میره بالا مثل خود رو سکه ارز
فقط اقای سکه و طلا و دلار رو اعدام میکنن که کسی شک نکنه
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۰:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
قدرت مکمل نرم افزار و سخت افزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
میلیارد ها دلار سرمایه مردم گشنه ایران فرستادن تو دهان شیر !!!!
ارزش 4 کشتی بنزین چقدر ؟؟؟
مردم ما اینجا برای نان شبشون معطل هستند !!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا میگه طلا گرفتن بجاش . بذارید ببینیم چی میشه از حالا منفی بافی نکنید .توسری خوردن از امریکا مال آل سعوده نه ما.خیلی بیشتر ازایناا باید جسارت بخرج میدادن . خدا خدمه اون نفتکش رو هم حفظ کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا دست آمریکا رو از دنیا کوتاه کنه فقط در راه نامردی و دزدی و آدمکشی وراهزنی و الواطی قدم بر میداره .
اللهم اشغل الظالمین باالظالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در حال حاضر غیر از آمریکا کدام کشور جرات رویارویی با ایران رو داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا جرئت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ امریکاام جرئتشو نداره
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۳:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا
روسیه
چین
کره شمالی
هند
انگلیس
فرانسه
بگم باز؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش آمریکا هم جرأت رویارویی با ایران رو نداره اگه داشت توی این چهل سال با ایران درگیر می شد پس بدان، میدونه حریف ایران نمیشه. باخدا باش خداهم عزت و اقتدار و شجاعت بهت میده که از هیچ ابر قدرتی هراس نداشته باشی و ترسی تو دل اونها میندازه تا اونا از تو بترسن.
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتی امریکا هم جراتش رو نداره.‌ کاری به نظام جمهوری اسلامی ندارم اما اینو بدونین که ما از نسل همون سربازهایی هستیم که با سه نفر جلوی روسیه ۳ روز ایستادگی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آمریکا هم جرات رویارویی بامارو نداره
زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در شرایط فعلی اقدامی فرستادن تجهیزات و بنزین به کشوری که تحت تحریم است برای ایران از ابعاد گوناگون مثبت هست هم از بعد تجاری و حمایت از متحدین خود، هم از بعد نظامی و هم تبلیغاتی که ایران مهار ناشدنی ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جنگ با ما به تاريخ پيوسته و تا ابد كسي به ما حمله نميكنه همونطور كه تا ابد كسي به روسيه و چين حمله نميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چین خیلی از خطر حمله آمریکا در امان نیست ، البته که هیچ ترسی ندارن و دست بالاتر رو هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۲۱:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تا ابدی که شما دوست غزیز فرمودی؛ تا زمانی هست که مردم اون کشور هول رهبر و فرمانده خودشون متحد بمونن. والا در طول تاریخ هیچگاه قدرت نظامی متکی بر ابزار جنگی هیچگاه کارآمد نبوده و قدرتهای بزرگی با وجود تسلیحات جنگی سرنگون شدند. اون چیزی که کشور رو سرپا نگه میداره؛ رهبری قدرتمند و مردم متحد ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بقول نقی شون: چقدر زیبا میفرمایین پسرخاله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما تحریم هستیم و در شرایط سخت به سر میبریم و اگر هم جنگ کنند ما زیاد بهمون فشار نمیاد
اما امریکایها که تو ناز و نعمت زندگی کردن باید 80 درصد کیفیت زندگیشان را از دست بدهند
مثل شوروی که با افغانستان جنگید و ، ورشکست شد الان هم ال سعود داره ورشکست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به لطف جوانای انقلابی و سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۳:۲۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بقول شهید قاسم سلیمانی شبی نیست که ما به دشمنان فکر نکنیم
دشمن همیشه در فکر ضربه زدن هستش.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه ولی فکر کنم جوک میگی
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۲:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ان شالله
البته همیشه باید برای جنگ تا بن دندان مسلح و آماده بود تا کسی تا ابد به ما حمله نکنه و در امنیت باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حرف قشنگی زدی...
آخرین اخبار