رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال پیش بینی تولید ۸۷۰ هزار تن گندم در مزارع استان را داریم که ان‌شاءالله خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان (گندم سیلویی) به ۶۵۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تنوع آب و هوایی و اقلیم چهار فصل کرمانشاه سبب شده کشاورزان مناطق گرمسیری استان برداشت چهار محصول استراتژیکی گندم، جو، کلزا و چغندرقند پاییزه را با هم آغاز کنند.

او با بیان اینکه کشاورزان مناطق گرمسیری این روز‌ها حاصل دسترنج یک ساله خود را درو می‌کنند، گفت : کشاورزان این مناطق تاکنون در مجموع ۶۰۰ تن از این محصولات را به ۶۶ مرکز خرید گندم و ۱۷ مرکز خرید کلزا تحویل داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به وضعیت خوب گندمزار‌های آبی و دیم این مناطق اشاره و افزود: تقریبا بخش عمده‌ای از محصول کلزا در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین برداشت شده است.

او ادامه داد: گر چه بارش‌ها امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده، اما پراکندگی مناسب آن در مناطق مختلف سبب شده محصول گندم و غلات در وضعیت خوبی باشد، البته کشاورزان هم با توجه به مشکل شیوع کرونا مبارزه با آفت و علف‌های هرز را به موقع انجام دادند.

حاتمی با اشاره به کشت ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و بیش از ۹۱ هزار هکتار گندم آبی در استان، گفت: امسال بارندگی‌های شدید و تگرگ خسارت‌هایی را به محصولات وارد کرده، ولی با این وجود پیش بینی تولید ۸۷۰ هزار تنی گندم در مزارع استان را داریم که ان‌شاءالله خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان (گندم سیلویی) به ۶۵۰ هزار تن خواهد رسید.

او اشاره‌ای به کشت چغندر پاییزه در مناطق گرمسیری استان داشت و افزود: امسال بیش از ۴۰۰ هکتار از مزارع آبی سرپل‌ذهاب و قصرشیرین به کشت این محصول اختصاص داده شده است.

حاتمی افزود: کار خرید و فرآوری چغندر خریدار شده از مناطق گرمسیری دو کارخانه قند بیستون و اسلام آباد‌غرب عهده‌دار شده‌اند، خرید تضمینی محصولات و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان موجب دلگرمی آن‌ها به رونق تولید می‌شود و شرایط را برای تلاش بیشتر در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» می‌کند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.