تغییرات محسوس در مدارس چین پس از بازگشایی

پس از بازگشایی مدارس در چین دانش آموزان در یکی از مدارس این کشور به شکلی کاملا متفاوت از قبل در مدرسه حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از شیوع کرونا در جهان چند ماهی می‌گذرد. از ماه دسامبر که دولت چین شیوع کرونا در این کشور را تأیید کرد تاکنون این ویروس در ۲۱۳ کشور جهان مشاهده شده است. طبق آمار‌های رسمی اعلام شده بیش از ۴۷۴۴۰۰۰ تن در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۱۳۰۰۰ تن از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید: راهکار جالب دختر جوان برای در آغوش کشیدن مادرش!


این ویروس در چین نیز تاکنون بیش از ۸۲۰۰۰ تن را مبتلا کرده که نزدیک به ۴۷۰۰ تن از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند. با شیوع کرونا و با اعمال قرنطینه در چین، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی و کارخانه‌ها در این کشور تعطیل شدند. حال با گذشت چند ماه آرام آرام همه چیز در حال بازگشت به حالت عادی است. مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده اند و کارخانجات فعالیت خود را از سر گرفته اند. اما شرایط کمی در مقایسه با قبل از کرونا متفاوت است. مانند تغییرات محسوس در یکی از مدارس ابتدایی این کشور که دانش آموزان در هنگام حضور در این مدرسه باید آن را تجربه کنند.

در ویدئویی که تاکنون بیش از ۷ میلیون بازدیدکننده داشته نشان داده می‌شود که چطور شرایط حضور یک دانش آموز در مقایسه با قبل از شیوع کرونا در این کشور تغییر کرده است. در این ویدئو مشاهده می‌شود که یک دانش آموز پسر قبل از ورود به داخل مدرسه چند مرحله از مراحل ضدعفونی را پشت سر می‌گذارد. در ابتدا و قبل از قرارگرفتن دانش آموز در گیت اصلی، کف کفش او توسط یکی از کارکنان مدرسه و با اسپری دستی ضد عفونی می شود.

سپس دست ها، لباس‌ها و کیف مدرسه او با دستگاه اسپری ضدعفونی می‌شوند. در مرحله آخر دانش آموز در حالی که دهان خود را باز کرده در مقابل یک دستگاه که به نظر می رسد دستگاه چک آپ فوری کرونا باشد قرار می گیرد تا احتمال ابتلای او به این ویروس بررسی شود. پس از روشن شدن چراغ تایید دستگاه،  دانش آموز وارد محیط مدرسه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اين چينيا عادت كردن عين مورچه و زنبوز صب تا شب بدون تعطيلي كار كنن و هيچ شكايتي هم ندارن