سازمان جهانی بهداشت:

ضدعفونی خیابان‌ها خطرناک است

سازمان جهانی بهداشت در سندی هشدار داد افشاندن ضدعفونی کننده‌ها در خیابان‌ها نه تنها ویروس کرونا را از بین نمی‌برد بلکه می‌تواند مضر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه هشدار داد افشاندن ضدعفونی کننده در خیابان‌ها که در بعضی از کشور‌ها انجام می‌شود نه تنها تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد بلکه می‌تواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد.

سازمان جهانی بهداشت در سندی درباره ضد عفونی کردن سطوح به عنوان راهکاری برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: مه‌پاشی در از بین بردن ویروس بی‌تاثیر است. مه‌پاشی در فضا‌های باز از جمله خیابان‌ها یا بازار‌ها برای کشتن کووید ۱۹ یا سایر عوامل بیماری‌زا توصیه نمی‌شود چرا که توسط خاک و زباله غیرفعال می‌شود.

حتی در صورت عدم وجود مواد آلی، بعید است که مه‌پاشی‌های شیمیایی بتواند تمام سطوح را به مدت کافی عاری از عوامل بیماری‌زا و خطرناک کند.

بر اساس سند منتشر شده از سوی این سازمان خیابان‌ها و آسفالت‌ها به عنوان منبع آلوده به ویروس کرونا در نظر گرفته نمی‌شوند، علاوه بر این به طور کلی ضدعفونی کننده‌ها برای سلامت بدن تهدیدی جدی محسوب می‌شوند.

این سند همچنین تأکید می‌کند که استفاده از ضدعفونی کننده‌ها برای افراد هم تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود. این اقدام نه تنها امکان ابتلا به ویروس از طریق تماس و قطرات تنفسی را کاهش نمی‌دهد بلکه می‌تواند از نظر جسمی و روانی هم مضر باشد. افشاندن کلر یا سایر مواد شیمیایی سمی بر روی افراد می‌تواند باعث سوزش چشم و پوست، برونکاسپاسم و مشکلات گوارشی شود.

این سازمان همچنین با استناد به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد افشاندن ضدعفونی کننده در فضای باز تقریبا هیچ تاثیری ندارد، در مورد انجام این کار در فضای داخلی هم هشدار داده و تاکید کرده است ضدعفونی سطوح با استفاده از دستمال و پارچه انجام شود. 


بیشتر بخوانید: سازمان جهانی بهداشت در پی یافتن رابطه‌ کرونا و کاوازاکی


ویروس کرونا از زمان ظهور تاکنون بیش از ۴ میلیون تن را در جهان مبتلا کرده وبالغ بر ۳۰۰ هزار نفر را به کام مرگ برده است. گفته می‌شود این ویروس می‌تواند روی سطوح و اشیاء باقی بماند، اما هیچ اطلاعات دقیقی در مورد مدت زمان زنده ماندن آن بر روی سطوح در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
آخرش معلوم نشد چی خوبه چی بد هس

خوب اگه مضر هس بجاش مواد ضد عفونی کننده از طرف سازمانهای خیریه ب افراد بی بضاعت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما شب قدر به یکی از مساجد رفتیم یه بنده خدایی با مه پاش وایساده بود دم در هر کس میخواست وارد مسجد بشه میپاشید روش و خیسش میکرد بعد با لباس خیس نمیدونستی چیکار باید بکنی؟؟؟؟
شهرداریمون هم یه ابتکار جالب به خرج داده روی خیابون بالای سر ماشینا لوله کشی کرده روی ماشینایی که رد میشن آب کلر میپاشه... جالب اینه که از دور دیده نمیشه و وقتی متوجه میشی که کلا از پنجره ها پاشیده به داخل ماشین همه جا رو به گند کشیده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سازمان جهانی بهداشت در زمان انتشار این ویروس خواب بود!!

الان هم نطقی ارائه کرده؛ عذر بدتر از گناه
وظیفه این سازمان پیشگیری و مقابله با چنین بیماریهای همه گیر (مخصوصا در سطح جهانی است) اما با صرف ارائه تحلیلهای کلی، شانه از مسئولیتش خالی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا عارفی پور
۰۵:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسپری کردن مواد شیمیایی در فضاهای عمومی، میتواند برای محیط زیست؛ زیان بار باشد. با نگاهی به تحقیقات انجام شده توسط راشل کارسون در کتاب " بهار خاموش" ایشان اسناد زیادی را از اثرات زیان بار سموم و مواد شیمیایی استفاده شده در محیط زیست انسانی را ارائه نموده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا واقعا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره بابا این مواد میکرو ارگانیسمهای بدن رو هم از بین میبرن خیلی باید مراقب بود همون صابون بهترین راهه
آخرین اخبار