رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تقویت بُعد نظارت بر اجرای قانون اولویت مجلس یازدهم است

رضایی‌کوچی گفت: مجلس یازدهم نباید وظیفه‌اش به قانون‌گذاری خلاصه شود بلکه باید به نظارت بر اجرای قانون اهتمام بیشتری ورزد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم توجه بیشتر مجلس یازدهم به طرح‌ها و لوایح مجلس دهم گفت: اولویت مجلس یازدهم رسیدگی به طرح‌ها و لوایحی است که از قبل آمده است، اما نمی‌توان توقع داشت که مجلس جدید طرح و لایحه جدیدی را بررسی نکند، چراکه بنابر شرایط و مقتضیات زمان باید برای کشور قانون نوشت.

او  تصریح کرد: این موضوع که نباید طرح و لایحه جدیدی در مجلس آینده باشد، اشتباه است، چراکه باید طبق شرایط جدید طرح ارائه داد و  این حقی است که برای مجلس یازدهم وجود دارد.

رضایی کوچی گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر روز طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی در مجلس در دستور کار باشد، چراکه به اندازه کافی در کشورمان قانون داریم و مجلس باید بیشتر بُعد نظارتی خود را پر رنگ کند.


بیشتر بخوانید: انباشت قوانین یکی از معضلات کشور است/ مجلس یازدهم طرح‌ها و لوایح مجالس قبلی را ساماندهی کند 


رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روند قانون‌گذاری و ارائه طرح‌های جدید نباید افراط و تفریط شود و وظیفه مجلس یازدهم فقط به قانون‌گذاری خلاصه شود و برای نظارت بر اجرای قانون وقتی نماند.

رضایی کوچی گفت: در مجلس دهم تعداد زیادی از نمایندگان استیضاح وزرا را امضا می‌کردند و بعد از مدتی آن را پس می‌گرفتند در حالی که این چنین اقداماتی در شان مجلس نیست و وکلای ملت باید پای امضای خود پافشاری کنند. چنین کار‌هایی موجب می‌شود تا برخی شائبه لابی نمایندگان با وزرا را مطرح کنند، بنابراین از مجلس یازدهم انتظار می‌رود در زمان وقوع چنین شرایطی امضایشان اعتبار داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار