تکذیب ادعای آلودگی آب آشامیدنی اهواز به بیماری وبا

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ادعای آلودگی آب آشامیدنی اهواز به بیماری وبا را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان درخصوص وضعیت آب آشامیدنی اهواز گفت: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مراکز بهداشت، به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند و تاکنون هیچگونه موردی مبنی بر بروز وبا گزارش نشده است.

او افزود: هم اکنون در بازه زمانی افزایش احتمالی بیماری‌های روده‌ای (پیک بهاره) هستیم. با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد شدن شرایط محیطی برای رشد و فعالیت میکروب‌های بیماری‌زا، انتظار می‌رود موارد گزارش بیماری‌های اسهالی و عفونت‌های روده‌ای افزایش یابد.

علوی اظهار داشت: تذکرات لازم به شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص حفظ کلر باقیمانده مطلوب و رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب و رسیدگی به شکایات عمومی از جمله بوی نامطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق ابلاغ شده است و نظارت مستمر بر عملکرد آبفاها، توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز و بالازدگی‌های متعدد و مستمر فاضلاب، اقدامات اصولی برای رفع ایرادات از جانب شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شود و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز مکلف به پیگیری قانونی و حقوقی معضلات هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۵:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مردم به اندازه کافی استرس دارن ، خواهش میکنم مشکلآب اهواز و دیگر شهرستان ها رو برطرف کنن ، بخدا شهروندان اهواز با وجود دستگاه سه مرحله ای تصفیه در خانه ها باز اب کیفیت کامل نداره ، دیگر خواهشم اینه مشکل قطع شدن برق واقعا برطرف کنین زندگی آپارتمانی واقعا پذیرش قطع شدن برق نمیتونه داشته باشه با وجود فصل گرما وسکونت در واحد عقب_قطع شدن آب ،باز نشدن درب پارکینگ و...
با تشکر