نجف آبادی گفت: مقبره استر و مردخای آسیبی ندیده است،نمی گذاریم بین ایرانیان جامعه کلیمی و نظام جمهوری اسلامی تفرقه بیفتد.

بازدید نماینده کلیمیان ایران از مقبره استر و مردخای پس از شایعه آتش سوزی آنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده کلیمیان ایران به همراه تعدادی دیگر از انجمن کلیمیان پس از شایعه آتش سوزی برای بازدید از مقبره استر و مردخای به همدان آمدند و به همراه فرماندار شهرستان همدان، مدیرکل میراث فرهنگی و مسئولان انتظامی به این مقبره رفتند.

او پس از بررسی دقیق و اطمینان از سالم بودن این مقبره گفت: بیش از ۲۷۰۰ سال از اقامت یهودیان در ایران می‌گذرد و همواره ایرانیان با هر دین وآیینی، مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند.

او افزود: بررسی‌های من نشان داد مقبره استر و مردخای آسیبی ندیده است و همچنین وسایل قدیمی داخل مقبره و تورات این عبادتگاه هم مانند دیگر وسایل سالم مانده است.

فرماندار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی نیز از پیگیری ماجرای ورود فرد ناشناس در یگان‌های امنیتی خبر دادند.

 مقبره استر ومردخای (به عبری: קבר אסתר ומרדכי) ازجمله آثار قدیمی همدان است که قدمت آن به قرن دوم میلادی می‌رسد.
این اثر به ثبت ملی نیز رسیده است.

از دیروز در فضای مجازی و در رسانه‌های فارسی زبان لندنی وآمریکایی شایعه شده است که بنای تاریخی «اِستِر و مُردخای» در همدان به آتش کشیده شده است.

طبق مشاهدات میدانی، یک آتش سوزی بسیار جزئی در این بنا رخ داده که به این بنای تاریخی دوره ایلخانی آسیبی وارد نشده است.

مسئولان میراث فرهنگی _صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه آتش سوزی بسیار جرئی بوده، اعلام کردند ساختمان این بنا هیچ گونه آسیبی ندیده و جزئیات این پرونده در دست بررسی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار