در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها/مشمولان در چه صورتی نیاز به احراز هویت سجام ندارند؟

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت:زیرساخت‌ها برای فروش سهام عدالت از طریق شبکه بانکی در حال آماده سازی است.

حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت در گفت وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: اختیار به مردم داده شده است تا با مراجعه با سایت سهام عدالت روش سهام داری مستقیم را انتخاب کنند. افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند سهام دار ۳۶ شرکت بورسی که در پرتفوی سهام عدالت قرار دارد می‌شوند و سهام این شرکت‌ها مستقیما وارد دارایی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بنابراین هر مشمول سهام عدالت باید تصمیم گیری کند که آیا توانایی مدیریت سهام این ۳۶ شرکت را دارد  یا نه؟ برای این کار نیاز به دانش بورسی است.

ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بورس

فهیمی بیان کرد: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند نیازی به مراجعه به سایت سهام عدالت ندارند. در صورت انتخاب روش غیر مستقیم جمع دارایی سهام افراد در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می‌شود و افراد در این روش  فقط سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند. در آینده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس یا فرابورس پذیرفته می‌شوند و معاملات از طریق بورس انجام می‌شود و افراد می‌توانند تصمیم گیری کنند که سهامشان را نگه دارند و یا بفروشند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: نکته مهم این است که در روش غیر مستقیم سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی پرتفوی سهام عدالت در سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تجمیع می‌شود و افراد در نهایت سهام دار یک شرکت خواهند بود.

فهیمی ادامه داد: در این روش  امکان دسترسی به سهام ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستقیم وجود ندارد.

وی بیان کرد: در روش مستقیم محدودیت فروش سهام وجود دارد و سهام داران نمی‌توانند به یکباره سهام عدالتشان را بفروشند؛ جدول زمان بندی فروش سهام عدالت به زودی در شورای عالی بورس تصویب می‌شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت:تا کنون بیش از ۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

مشمولان سهام عدالت شماره همراه و شبای خود را در سامانه وارد کنند

وی افزود: تمام سهام داران سهام عدالت باید به سایت سهام عدالت مراجعه و شماره همراه معتبر فعال به نام خودشان و شماره شبای حسابشان را در سامانه وارد کنند تا از این طریق اطلاع رسانی لازم انجام شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: وارد کردن شماره تلفن همراه و شماره شبا در سامانه سهام عدالت اجباری است و اگر فردی این کار را انجام ندهد به عنوان سهام دار غیر فعال شناخته می‌شود و نمی تواند از حقوق سهام عدالت بهره‌مند شوند.

فهیمی گفت: برای انتخاب روش مستقیم تا ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد ماه فرصت وجود دارد و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه درباره فراهم شدن امکان ویرایش روش سهام داری گفت: افراد اگر روش مستقیم را انتخاب کردند امکان ویرایش ندارند، در آینده می‌توانند با ورود سهام سرمایه گذاری استانی به بورس سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: افراد تصمیم خود را با دقت بگیرند، زیرا امکان ویرایش وجود ندارد.

فهیمی درباره زمان ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برای ورود به بورس نیاز به اصلاح و به روزرسانی صورت‌های مالی دارند تا در بورس یا فرا بورس پذیرفته شوند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: بعد از ۸ خرداد فرایند پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه آغاز می‌شود.

فقط افرادی که اطلاعات آنها در سامانه سهام عدالت وجود دارد مشمول هستند

فهیمی در پاسخ به این سوال که برخی افراد برگه سهام عدالت دارند، اما مشخصات آن‌ها در سامانه سهام عدالت وجود ندارد، تکلیف این افراد چیست؟ گفت: افرادی که برگه سهم دارند، اما در سامانه سهام عدالت سهمی به نام آن‌ها وجود ندارد مشمول نیستند. در حال حاضر معیار مشمول بودن داده‌های مرکز اطلاعات سهام عدالت است و فقط به افرادی که نام آن‌ها در سامانه وجود دارد سهام شرکت‌ها داده می‌شود. فعلا برنامه‌ای برای افرادی که برگه سهام عدالت دارند، اما در سامانه مشمول شناخته نمی‌شوند نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که از چه تاریخی امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود، بیان کرد:سهام شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت از ارزشمندترین سهام‌های بورس است و برای توانمندسازی خانواده‌های ایرانی داده شده است تا افراد در بلند مدت از سود این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت افزود: بعد از اینکه تعداد متقاضیان سهام داری به روش مستقیم مشخص شد، سازمان بورس زمان و میزان فروش سهام را اعلام خواهد کرد. افراد با مراجعه به کارگزاری‌ها می‌توانند سهامشان را بفروشند.

فهیمی بیان کرد: در تلاش هستیم تا سیستم بانکی را نیز برای فروش سهام عدالت آماده کنیم.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت درباره خرید و فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها گفت:رئیس جمهور تاکید دارند علاوه بر فروش سهام از طریق کارگزاری‌ها، شبکه بانکی نیز این امکان را فراهم کند.

فهیمی بیان کرد: زیرساخت‌ها برای خرید و فروش سهام از طریق شبکه بانکی در حال آماده سازی  و فرایند‌های اجرایی و مقررات آن در شورای عالی بورس در دست بررسی و تصویب است که به محض تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.

حذف مرحله احراز هویت سجام برای سهام داران سهام عدالت

وی تصریح کرد: افرادی که روش مستقیم سهام داری را انتخاب می‌کنند نیاز به کد بورسی دارند. سازمان بورس برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند کد بورسی در نظر گرفته است و برای فعال سازی کد بورسی نیاز به شناسایی و احزار هویت افراد است.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مرحله احزار هویت سجام حذف شده است به شرط اینکه افراد در یکی از بانک‌های کشور حساب داشته باشند و با مراجعه به سامانه سهام عدالت شماره همراه معتبر و شماره شبای حسابشان را وارد کنند در این صورت مراجعه فیزیکی برای احراز هویت وجود ندارد و کدبورسی آن‌ها فعال می‌شود.

فهیمی بیان کرد: افرادی که قصد فروش و یا نگهداری سهام عدالتشان را دارند نیازی به دریافت کد بورسی ندارند و فعلا دست نگه دارند و اقدامی انجام ندهند و فقط شماره شبا و شماره همراه معتبر خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند.

وی درباره احراز هویت الکترونیکی گفت: در حال حاضر احزار هویت الکترونیکی به صورت آزمایشی شروع شده است و به زودی سامانه احراز هویت الکترونیکی رونمایی می‌شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت افزود: برای احراز هویت الکترونیکی لازم است افراد با ورود به سامانه سجام به سوالات داخل سایت پاسخ دهند و کارت ملی هوشمند خود را بارگذاری و جمله‌ای که در سایت به آن‌ها داده می‌شود را تکرار کنند. تمام این اقدامات ثبت و ضبط می‌شود و بعد از تایید، فرایند احراز هویت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Niyaz
۱۲:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اینایی که میگن چجوری شماره تلفن رو عوض کنیم خیلی راحته اول سجامی و احراز هویت بشین بعد وارد سایت سهام عدالت بشین و شمارتون عوض کنید من به راحتی فقط با یک‌گوشی همین کارا رو انجام دادم نیاز به پیشخوان دولت که هیچی حالشون نیست ندارین.. نیاز هم به کارت هوشمند نیست فقط کافیه اون برگه که رفتی برای کارت هوشمند اقدام کردی داشته باشی اونم فقط برای کد پیگیری که داخلش هست.. این اطلاعاتی که من دارم خودتون از گوگل سرچ کنید همه چی دستتون میاد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام ویرایش بگذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام میشه قیمت کل سهامو به مردم بگین میخوام بدونم ارزش سهامم چقده
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۲۱:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام.من میخوام سهاممو بفروشم شدید نیاز دارم.الان ینی تا ۳ ماه آینده فقط ۳۰درصدش واریز میشه؟؟!پس اینهمه دبدب کبکبه چی بود؟!!برای فروش به بانک کدپیگیری سامانه سجام نیازع؟یا مادربزرگم پیره و بانک مکان خطرناکی برایش است میتونم خودم برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ثبت نام تو کارگزاری لازمه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم ولی بدلیل تحریم ها هنوز کارت ملی هوشمند دستم نرسیده....برای احراز حویت الکترونیکی کارت ملی هوشمند نیازه...راهکاری واسه حل این موضوع هست؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این ببعدتورم بازار با سهام تعغیر مستقیم خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ادم حالش میگیره از اینهمه سواد اقتصادی که مردمش دارند !!!! مثل گرگ پشت قفس منتظر ازاد شدن هستن که هرچی پیدا کردند بدرند و بخورند بی توجه به افرادی که ریال به ریال گذاشتن توی بورس و سرمایه گذاری کردن و با یورش این مردم گرسنه یکباره همه بازار به هم میریزه !!! افسوس به این مردم گرسنه پندار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببدید مردم دیگه چرا این همه بازی با کرونا نفر میره کافی نت .بانک .میره خدمات بس به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا تفاوت ارزش سهام عدالت که روی برگه یک میلیون تومان درج شده با قیمت اعلام شده در سایت سهام عدالت که ۴۹۰هزار تومان است از طریق مجاری قضائی قابل پیگیری است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام علیکم
برگه سهامی که به ما دادندمبلغ رویش یک میلیون تومان است .وبا کلی تبلیغ به ما داده شد اما در سایت سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومان بهایش درج شده .راستی چرا برگه ای از طرف دولت بهایش مشحض شده و مهر و امضا دارد این جور تغییر ارزش پیدا می کند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
روز اول قرار بود مردم یه ولی بدند و بقیش رو دولت بده ولی سال نود و پنج زدند زیرش و گفتند مردم خودشون باید الباقی پول رو بریزند و چون خیلی از مردم با توجه به نوع برخورد دولت بدبین شده بودند و الباقی رو نریختند و الان هم مبلغ 490 براشون لحاظ شده
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تغییر می کند ؟! گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب الان تکلیف ما که قصد فروش داریم چیه؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا ما هم داریم تو این جامعه با این همه گرونی زندگی می کنیم ولی هر وقت هم رفتیم پرسیدیم میگن شما اسمتون نیست برای سهام عدالت پس تکلیف ما چی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام

بابا ما میخواهیم غیرمستقیم کنیم این سهام رو

ولی نمیشه

خواهشاً فعال کنید این گزینه رو تا ملت بتونن عوض کنند روش رو
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هموطن میشه گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخ خدااا چرا؟؟؟ چرا آقای روحانی چرا نمیری؟ این چه وضعیه آخه چرا مملکت وله؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سهامتون پیشکش خودتون مردم بیچاره شدن سهام هارو تا ۸ خرداد اینور اونور کنین بعد یه گرونی چند برابر تحمیل کنین واقعا که
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این ببعدتورم بازار با سهام تعغیر مستقیم خواهد داشت مجید
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا گودرزی
۲۳:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام خدمت ناشر میشه بنده را نصبت به فروش سهام اموات راهنمایی فرمایید .سهام مرحوم پدرم باید کجا برم برا تعیین تکلیف
Germany
ttt
۲۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا خودتون هم نمی دونید دارین چیکار میکنید؛ مردمو هم دیوونه کردین...متاسفم
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینقدرگفته مانفهمیدیم که کسانی که روش غیرمستقیم روانتخاب میکنن برن توسامانه یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا ۲۰ درصد؟؟ همشو شاید خاستیم یکجا بفروشیم
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بفروشی چه گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاخ در اوردم اولش گفتم مگه میشه من ۱۵ میلیون تومن نقد بهم یک جا بدن خخخخخ
نگو میخوان هزار تومن هزار تومن پرداخت کنن .وقتی آزاد سازی کردیم یعنی من گرفتارم میخوام بفروشم مال خودمو دیگ این چیه حق نداریم همشو بفروشیم مردم رو مسخره نکنید من کلی رو این پول حساب باز کردم . بقران قسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از اول تعجب کردم وقتی آقای جهانگیری گفت ۱۵ میلیون ارزش دارد فکر کردم میشه یک جا همشو فروخت الان میگن ذره ذره میشه فروخت اصلا نخواستیم والا.
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
نخواستی نخواستی
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خریدارم هرکی فروشندست جیمیل پیام بده
Iran (Islamic Republic of)
رهی صبوری
۰۱:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بنده فروشنده هستم چند میخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند میخری؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۰۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چجوری میخری وقتی بستری فراهم شده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۵:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام داداش من میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
Hesam.azin
۰۷:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میفروشم اگر خاسی
Iran (Islamic Republic of)
راحیل
۱۱:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من فروشندم چند میخری
Iran (Islamic Republic of)
گوش کنید
۱۹:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط و فقط و فقط روش مستقیم رو انتخاب کنید .
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گرونی تمام شد رفت فقط و فقط و فقط
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۹:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این که کد بورسی لازم نیست اصلا تو سامانه سجام فعال نیست
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۹:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وعدتونم مثل بقیه وعده ها الکیه
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
الکیه? گرونی تمام شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی نمیگه مبلغ سهام عدالت که یک میلیون تومان بود و قرار بود شرکت‌ها تا سال نودوپنج اقساط آنرا به دولت بپردازند و به مردم واگذار شود چرا مبلغ آنرا کمتر از نصف کرده اند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۸:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام چون دیر تر درمورد روش های مستقیم وغیرمستقیم اطلاعات داده شد مسعولین لطف کنن امکان تغییرو ویرایش این دو روش ودرسامانه سهام قرار بدن
Denmark
یکی ازهمشهری
۱۷:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونهایی که فوت شدند چجوری میشه تکلیف چیست
ماسهام وازاد کردیم وچه مرحله ی راانجام بدیم وتاکی بفروش میرسه لطفا پیگری وجواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
Ht
۱۷:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا مردم بدبخت مظلوم زیر ظلم ستم را در انتظار این سهام ناعدالت میزارین اصلا چرا معلوم نمیکنی که این سهام ناعدالت چند تومان هست به خدا پول این سهام ناعدالت که میخوان بدن انداز ششصد دلاری نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این ببعدتورم بازار با سهام تعغیر مستقیم خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه اینهمه فکرنمیخواد اگه غیرمستقیم وانتخاب کنید مبلغ ناچیز سالانه روواریز میکنند البته باتورم کنونی اگه هم مستقیم وانتخاب کنید البته شاید یه مبلغ قابل توجهی دستتون وبگیره درهرصورت مستقیم بهتره وماخونوادگی فردشنده یم خواهشا اعلام فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۱:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلیییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اینقدر حرفشون رو عوض میکنند و هی پیچیده اش میکنند
یکی میخواد بفروشه ازش بخرید و تمام
هر کی هم نگه میداره بهش سود بدید
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۵:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات دست اندرکاران باشگاه خبرنگاران جوان
سال های گذشته که سهام عدالت ثبت نام کرده بودیم اشرافیت کامل بر این سامانه نداشتیم و شماره تماس ثبت شده برای شخص ناشناسی هست و امکان تغییر یا تعویض آن برای ما مقدور نیست.شماره ثبت شده کامل نیست و بر اساس چهار رقم شماره موبایل این شماره برای خانواده ، فامیل و آشنایان نیست و ممکن هست برای دفترپیشخوان یا کافی نت بوده باشد و هیچ شناختی به آن مرکز نداریم فلذا امکان ویرایش شماره موبایل را نداریم..دفاتر پیشخوان نیز نتوانستند کاری انجام بدهند.از طرفی شماره تماس سامانه سهام عدالت فقط اپراتور گوینده هست و هیچگونه پاسخگویی ندارد لذا از خبرنگاران جوان تقاضا دارم این مسئله را که ممکن هست برای سایر هموطنان نیز اتفاق افتاده باشد را پیگیری نمایید و تسهیل آن را برای مردم ارمغان بیاورید.ایمیل ثبت شده ایمیل صحیح بنده هست.منتظر خبر شما هستم.
با تشکر و احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ashkan
۱۴:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبرنگاران جوان ،خیلی ها هستن که بیخیالن و هیچ اقدامی صورت ندادن و مطمعنن نخواهند داد ....چه اتفاقی براشون میوفته ؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدام روش بهتر است مستقیم یا غیر مستقیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
پاسدار
۱۷:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
100% مستقیم
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر
۱۴:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا سردر گم کردید مردم یک جا پول بدی همه ما بیچاره هستیم بخدا با این گرونی
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پول چی بدن جهانگیر?
Iran (Islamic Republic of)
پاسدار
۱۷:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا جهانگیر یعنی تو هنوز متوجه نشدی اگر قرار باشه دولت به مردم چیزی بده مردم بیچاره تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
جهانگیر
۱۴:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا مردم را سر در گم کردید یک جا پول بدی تا یک کاری بکنند بیچاره هستیم
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هچی پول دادی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرااسم این سهام‌ عدالت‌ است‌ یعنی‌ عدالت‌ رعایت میشودیاموضوع گذاشتن اسم قشنگیست،
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم قشنگیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه میگفتم دولت کم اورده میخواد کاستیهاشو جبران کنه مول نیدادی شما!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما پول نیاز داریم بدبختیم ولا لااقل پول نصف سهام مون بدین ..... یعنی چی همشو نمیدیم ...لااقل خدا کنه دوماهی یبار بدین ن سالی یا چن سالی یبار بقیه شو
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پول چی بدن?مگر پولی دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید به مردم این فرصت داده شود اگه روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و اگه اشتباه انتخاب کرده اند اصلاح نمایند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوستان عزیز سایت باز هستش وتا هشتم خرداد وقت دارید که اگر مستقیم را انتخاب کرده اید وحالا می خواهید اصلاح کنید. مراجعه بفرمایید.چون که خودم این کا را انجام دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیمی گفت: برای انتخاب روش مستقیم تا ساعت ۲۴ روز ۸ خرداد ماه فرصت وجود دارد و این تاریخ تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه درباره فراهم شدن امکان ویرایش روش سهام داری گفت: افراد اگر روش مستقیم را انتخاب کردند امکان ویرایش ندارند، در آینده می‌توانند با ورود سهام سرمایه گذاری استانی به بورس سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
التماس تفکر
۱۲:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چیجور آزاد سازیه که سهام دار نمیتونه سهامش رو یکباره و بطور یکجا بفروشه و به زخمی از زندگیش بزنه!!!!!

خواهشا اگر تصمیمی میگیرید طوری باشه که بدرد مردم بخوره!!!!

آزاد سازی با سیستم قطره چکانی-اینطوری که به جایی نمیرسه و دردی دوا نمیکنه!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
برا زخم خوب نیسته التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چون این کار باعث میشه خیلیا بدبخت بشن ‌..چون بازر ریزش زیادی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم زخم شما که بند نمیشه هیچ با یورش گرسنه مانندی که امثال شما دارند سرمایه افرادی که پس انداز خورد خودشونو گذاشتن بورس تا سرمایه بشه نابود میشه !!! اون دیگه زخم نیست تشعیع جنازه اس !!!
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این ببعدتورم بازار با سهام تعغیر مستقیم خواهد داشت محمد
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۴۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس اونایی که سهام عدالت از 8سال پیش نتونستن ثبت نام کنند چی بقیه مردم ادم نیستن.ایرانی نیستن.قایون دولت سایت سهام عدالت رو باز کنید تا اونایی که ندارن هم ثبت نام کنند
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هچی پول دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا این همه مردم را گیج میکنید خلاصه بگید هر کس میخواهد بفروشد شماره حسابش را داردید قیمت را اعلام کنید اگر طرف مایل بود مبلغش را به حسابش واریز کنید اگر کسی هم میتواند اداره کند خودش حتما بلد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنازمت ایووول
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هچی پول دادی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
از اول این ها رو می گفتید که دفاتر پیشخوان مردم رو تیغ نزنن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما عجله داشتی چیزی را که بلد نیستی تو صفش نرو شاید اونجا صف...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
افرادی که روش مستقیم رو انتخاب می کنند پس ۱۳ شرکت غیر بورسی که درش سهم دارند چه می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشان هم نمیدانند چکار دارند میکنند مردم را سرگردان کرده اند
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
هچی پول دادی?محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این کیه هی مینویسه
هچی پول دادی
بنده خدا سوادم نداره ظاهرا
Iran (Islamic Republic of)
Mostafa
۰۱:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا،فقط دارن با مردم بازی میکنن،قول و وعده های پوچ میدن آخرش هم میزنن زیرش.آدم نباید به وعده های اینا دلخوش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
این بنده خدا میخواد بدونه پول میدین بعد همونو بهتون قسطی بر میگردونن ،اتفاقا خیلی حواسش هست سواد که به نوشتن نیست
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنده سواد ندارم ولی از این ببعدتورم بازار با سهام تعغیر مستقیم خواهد داشت
فقط بفقط از بیسوادی بنده هستش ناشناس
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید آقای ناشناس چند پول دادی برای خرید سهام که هالاسود میخواهی?
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
گرونی تمام شد رفت
آخرین اخبار