پربار کردن و بومی سازی موزه های استان کرمانشاه

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : در تلاشیم تا با اجرای شعار سال ۲۰۲۰ موزه‌ها بتوانیم با پربار کردن و بومی سازی این مراکز مردم را بیشتر از گذشته به سمت موزه‌ها بکشانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اکرم طهماسبی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بااشاره به نامگذاری ۱۸ می‌به عنوان روز جهانی موزه‌ها، گفت : سازمان ایکوم (شورای بین المللی موزه‌ها) هرساله برای این روز یک شعار انتخاب می‌کند که شعار امسال را هم "موزه‌ها برای برابری، تنوع و فراگیری" قرار داده است.

او گفت : موزه‌ها ابراز‌هایی مهم در تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگ‌ها و توسعه تفاهم، همکاری و صلح بین مردم هستند و لذا سازمان ایکوم با انتخاب این شعار بدنبال تقویت و افزایش تنوع در موزه‌ها برای کشاندن مردم به سوی این مراکز فرهنگی است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: اگر بتوانیم موزه‌های محلی را با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه بازسازی، غنی سازی و استانداردسازی کنیم، قطعا شاهد افزایش رغبت مردم به سمت آن‌ها خواهیم بود.

او با تاکید براینکه امسال شعار جهانی موزه‌ها در میراث فرهنگی کرمانشاه هم دنبال خواهد شد، گفت: هرچقدر بتوانیم موزه‌ها را به سمت بومی سازی و محلی شدن ببریم و پرمحتوا و پربار باشند، مردم بیشتر به این سمت و سو کشیده خواهند شد.

طهماسبی بابیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۶ موزه فعال داریم که از این تعداد ۱۲ موزه تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی است، ادامه داد: مجموعه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، تکیه معاون، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های سنقر، پاوه، دالاهو و ... از جمله این موزه‌ها هستند.

او با اشاره به فعالیت سه موزه بخش خصوصی در شهرستان پاوه، ادامه داد: تعدادی از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نیز دارای موزه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه تمبر شرکت پست، موزه آموزش و پرورش در دبیرستان کزازی، موزه محیط زیست، و موزه ورزش اشاره برد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار