ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیشگامان حوزه مطالبه گری

ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پیشگامان عرصه مطالبه گری در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی خود با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی،گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به رویکرد‌های جدید خود، از حدود ۲ سال پیش با ایجاد معاونتی مستقل و تخصصی بنام معاونت اجتماعی و مطالبه گری از پیشگامان این عرصه در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

او به تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های گوناگون ایشان پیرامون موضوع مطالبه گری ،افزود: معظم له با بررسی و آسیب شناسی‌های دقیق که از مسائل گوناگون جامعه دارند، علاج کار کشور را همواره توجه به موضوع مطالبه گری و مهم‌تر از آن نحوه صحیح پرداخت به آن با ارائه پیشنهاد‌ها و راه حل‌های منطقی در این حوزه عنوان کرده اند.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین ارکان فروع دین

خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین ارکان فروع دین می‌باشد، گفت: یکی از موضوعات اصلی که ما در این ستاد بخصوص در رویکرد‌های جدید خود به آن می‌پردازیم، موضوع آموزش امر به معروف و نهی از منکر بمنظور ترویج و احیای این فریضه دینی در سطح جامعه است.

او به برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون برای اقشار مختلف در سال‌های قبل اشاره و افزود: یکی از برنامه‌های مهم و محوری ستاد در امسال نیز پرداختن به مقوله آموزش همگانی امر به معروف و نهی از منکر به اقشار مختلف و آحاد جامعه با بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه می‌باشد.

صالحی در ادامه گریزی به سخنان رهبری در جلسه تاسیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۷۲ زد و گفت: مقام معظم رهبری در همان ابتدای امر، وظایف این ستاد را تشریح و نقشه راه را برای دست اندرکاران اجرایی آن ترسیم کردند که مهمترین آن‌ها عبارت بود از احیای این واجب الهی با پرداختن به مسئله آموزش همگانی و همچنین حمایت همه جانبه از گروه‌های فعال در این عرصه توسط دستگاه‌های مسئول در جامعه.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، راه برون رفت کشور از مشکلات، پرداختن به موضوع مطالبه گری آن هم به شکل صحیح و تخصصی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و ... است که مخاطب اصلی آن نیز می‌بایست، مسئولان جمهوری اسلامی باشند؛ و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود در دستور کار دارد و آنرا با حساسیت و جدیت بسیار، دنبال می‌نماید.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.