شرکت ۶۷۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در طرح سودای بندگی

طرح دینی و عبادی سودای بندگی (آموزش عملی نماز) در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان کردستان اجراشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و احکام الهی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: با هدف تداوم جریان تعلیم وتربیت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی ومشاوره‌ای در مدارس مجازی استان برگزارشد.

رنجبر با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است، گفت: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با برشمردن نماز بعنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان افزود:آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رنجبر گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آن‌ها و کیفیت مطالب ارایه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری وفرایند تعلیم وتربیت ادامه یابد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت ها، استعدادها، نیاز‌ها وخواسته‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد وتعالی فرهنگی وکاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.