بیغم: مشکلات تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی شروع می‌شود

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند گفت: اصلی‌ترین مشکل تیم ملی بعد از جام جهانی به وجود خواهد آمد، زیرا بازیکنان پا به سن گذاشته اند و ما هیچ جایگزینی برای آن‌ها ها نخواهیم داشت.

حمید بیغم سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعویق مسابقات جام جهانی فوتسال و اینکه آیا این تعویق به نفع تیم ملی شد یا خیر اظهار داشت: حضور در مسابقات جام جهانی بسیار سخت است و با توجه به آن که در این چند سال اخیر فدراسیون فوتبال توجه بسیار کمی به ملی پوشان فوتسال کشورمان داشته به نظر من عقب افتادن مسابقات جام جهانی کاملاً به نفع تیم ملی شد. امیدوارم فدراسیون فوتبال بیشتر از این‌ها هوای تیم ملی فوتسال را داشته باشد و با برگزاری اردو‌ها و بازی‌های دوستانه خوب با چند کشور بزرگ دنیا بتوانیم سال بعد با قدرت وارد مسابقات جام جهانی شده تا موفق شویم عنوان سومی که در دوره قبل کسب کرده بودیم را ارتقا ببخشیم. به هر حال همان طور که گفتم مسابقات جام جهانی همیشه شرایط خاص خودش را داشته و همه تیم‌ها با تمام توان و قدرتی که دارند وارد این مسابقات می‌شوند.

بیغم: مشکلات تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی شروع می‌شود


بیشتر بخوانید: نقل و انتقالات لیگ برتر فوتسال چه زمانی شروع می‌شود؟


سرمربی گیتی پسند افزود: این موضوعاتی که اخیراً در رسانه‌ها به وجود آمده مبنی بر این که تعویق مسابقات جام جهانی باعث می‌شود بازیکنان تیم ملی یک سال پیرتر شوند را من اصلا قبول ندارم. ما الان در تیم ملی بازیکنان بسیار بزرگ و با تجربه‌ای داریم که هر کدامشان می‌توانند عصای دست سرمربی تیم ملی باشند. به نظر من مشکل تیم ملی پیر شدن بازیکنانش نیست، بلکه اصلی‌ترین مشکل بعد از مسابقات جام جهانی به وجود خواهد آمد. آن جا که برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته اند و ما هیچ جایگزینی برای آن‌ها نخواهیم داشت. جالب است بدانید بعد از مسابقات جام جهانی حدود ۶، ۷ بازیکن به خاطر شرایط سنی از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد. آیا ما در این چند سال فکری برای جایگزینی این بازیکنان کرده ایم؟ پس همان طور که گفتم مشکل اصلی ما بعد از مسابقات جام جهانی است و اگر فکری برای این موضوع نکنیم قطعاً در آینده به مشکل بر خواهیم خورد.

تشکیل تیم ملی «ب» به شرطی خوب است که بتواند پشتوانه سازی خوبی انجام دهد

بیغم درباره تیم ملی ب هم بیان داشت: تیم میل «ب» ابتدا قرار بود بعد از مسابقات جام جهانی بلافاصله تشکیل شود، حالا که رقابت‌های جهانی به تعویق افتاده ما یک سال فرصت داریم تا بازیکنان جوانی را به تیم ملی بزرگسالان معرفی کنیم تا پشتوانه خوبی برای ما در مسابقات آینده باشند. تشکیل تیم ملی «ب» بسیار خوب است، اما به شرطی که بتواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشد. بیشتر بازیکنانی که اکنون در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند، اگر بخواهند در دوره بعد مسابقات جام جهانی حاضر شوند، ۴۰ ساله می‌شوند و عملاً دیگر آن کارایی لازم را نخواهند داشت. به هیمن دلیل است که می‌گویم تشکیل تیم ملی «ب» زمانی جواب می‌دهد که ما بتوانیم برای دوره‌های بعد مسابقات جهانی پشتوانه سازی خوبی داشته باشیم.

بیغم: مشکلات تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی شروع می‌شود

سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند همچنین درباره آخرین وضعیت تمرین این تیم پیش از شروع فینال لیگ برتر هم اظهار داشت: فعلاً منتظر هستیم تا ببینیم که سازمان لیگ چه تاریخی را برای مسابقه فینال مشخص می‌کند تا بعد از آن درباره شروع تمرینات تیم تصمیم گیری کنیم. بازیکنانم این روز‌ها تمریناتشان را در منزل انجام داده اند تا بتوانند برای مسابقه فینال در شرایط خوبی قرار داشته باشند.


بیشتر بخوانید: فینال لیگ برتر فوتسال مشروط به تصمیم AFC


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار