فوق تخصص خون و انکولوژی از افزایش آمار بهبود یافتگان بیماری کرونا با پلاسما درمانی در استان اردبیل خبر داد.

دکتر ایرانی جم، فوق تخصص خون و انکولوژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از انجام پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد و گفت: روش پلاسما درمانی از نیمه اردیبهشت در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل آغاز شده و با عنایت خداوند متعال، حال بیماران دریافت کننده پلاسما رو به بهبود بوده و در حال ترخیص هستند.

او افزود: از ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا که پلاسما درمانی انجام شده ۹ بیمار با این روش بهبود یافته و از بیمارستان‌های اردبیل ترخیص شده اند.

فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: پلاسما درمانی یعنی تزریق بخشی از خون بهبود یافتگان قطعی از بیماری کرونا که سیستم ایمنی آن‌ها توانسته بیماری را مهار کند، به بیماران مبتلا که هنوز در اوایل شروع بیماری سیستم ایمنی بدنشان فعال نشده و توانایی مبارزه با این ویروس را ندارند.

ایرانی جم تصریح کرد: در زمینه مزایای پلاسما درمانی بیان کرد: پلاسما درمانی موجب کاهش مرگ و میر و کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا می‌گردد.

او با بیان اینکه برای اهدای پلاسما باید حداقل ۲۸ روز از شروع بیماری بگذرد و بعد تایید بهبودی با تست‌های تخصصی در انتقال خون، فرد بهبود یافته می‌تواند اقدام به اهدا کند.

فوق تخصص خون و انکولوژی اضافه کرد: درمان بیماران مبتلا به کرونا با پلاسمای بهبود یافتگان، از پیشرفت بیماری ممانعت کرده و نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد.

ایرانی جم عنوان کرد: با توجه به اثرات امیدبخش این روش درمانی در بیماران کرونا که در چندین استان کشور هم در حال انجام بوده نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است و برای اینکه بیماران بیشتری از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

او افزود: از مردم نوع دوست استان اردبیل تقاضا داریم به شکرانه سلامت بعد از ابتلا به بیماری کرونا، با اهدا بخشی از خون خود در محل سازمان انتقال خون اردبیل به یاری بیماران نیازمند و بدحال بستری در مراکز درمانی کرونا بشتابند.

هموطنان عزیز جهت اطلاعات بیشتر و هماهنگی با انتقال خون برای اهدا پلاسما با شماره ۳۳۲۳۷۱۶۹ می‌توانند تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.