رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مدیریت قطعه قطعه و بهانه مالی مانع نوسازی بافت فرسوده

نژاد بهرام درباره آخرین وضعیت احیا و نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۲ شهرداری تهران توضیحاتی داد.

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت احیای بافت فرسوده در مناطق مرکزی تهران به ویژه محدوده بازار گفت: منطقه ۱۲ شهرداری قلب تهران است و تمام ساخت و ساز‌ها در پایتخت از این ناحیه آغاز شده است و سابقه‌ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال دارد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: منطقه ۱۲ شهرداری تهران دارای بیشترین املاک و بافت فرسوده است و آمار‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد ساختمان‌های موجود در منطقه بالای ۵۰ سال عمر دارند.

نژاد بهرام گفت: به دلیل قدمت منطقه ۱۲ شهرداری تهران میزان بافت فرسوده در این منطقه نیز بیشتر است، به همین دلیل به عنوان قلب تهران شناخته می‌شود.

او در تشریح وظایف محوله برای احیای بافت فرسوده گفت: ستاد ویژه‌ای در استانداری تهران تشکیل شد که مهمترین وظیفه این ستاد توجه به بخش کابل کشی برق منطقه به ویژه در محدوده بازار تهران بود.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه مدیریت یکپارچه وجود ندارد، گفت: یکی از دلایلی که موجب می‌شود نتوانیم در حوزه احیا و نوسازی بافت فرسوده به درستی و به جا عمل کنیم، مدیریت قطعه قطعه است.

نژاد بهرام ادامه داد: بخش‌های مختلفی مانند آب، برق، گاز، ثبت اسناد و اوقاف در احیا و نوسازی بافت فرسوده نقش دارند که این موضوع موجب شد ستادی در استانداری تهران شکل گیرد و نهاد‌هایی که زیر مجموعه استانداری تهران هستند، مصوبات ستاد را دنبال کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه مصوبات ستاد به بهانه‌های مختلف از جمله محدودیت‌های مالی و بودجه تا به امروز انجام نشده است که باید گفت اگر مدیریت یکپارچه وجود داشت، نظارت از سوی شهرداری تهران نیز برای اجرای مصوبات می‌توانست انجام شود.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تهدید‌هایی که منطقه ۱۲ را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: یکی از تهدید‌ها شناسایی ۲ هزار ساختمان ناایمن است که ۸۴ پلاک آن بسیار ناایمن هستند که ما ایمنی ۸۴ پلاک را از کانال دادستانی دنبال می‌کنیم.

نژاد بهرام ادامه داد: یکی دیگر از تهدید‌ها مهاجرت منفی در منطقه ۱۲ است که علت آن حق توسعه‌ای است که قابل انتقال نیست.


بیشتر بخوانید:

بافت فرسوده و آسیب‌های اجتماعی بزرگترین بحران منطقه ۱۲

قرار گیری ۲ هزار ملک نا ایمن در سطح منطقه ۱۲

روحانی از شورای شهر تهران کارت زرد گرفت 

انتقاد بی سابقه از دولت در شورای شهر تهران/ دولت در هشت سال گذشته یک دستگاه اتوبوس هم به شهرداری نداده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار