برنامه امتحانات دانشگاه های کرمانشاه

معاون آموزشی دانشگاه رازی گفت: طبق برنامه امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه از اول تیر شروع می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  علی سلیمی معاون آموزشی دانشگاه رازی  بااشاره به شروع آموزش‌های آفلاین این دانشگاه از اواخر سال گذشته، اظهار کرد: با تداوم شیوع بیماری کرونا از ۱۶ فروردین آموزش‌های آنلاین را در دانشگاه با فراهم کردن بستر‌های آن آغاز کردیم.

او گفت: درحال حاضر آموزش‌های آنلاین این دانشگاه درحال انجام است و تا پایان نیمه دوم خرداد ادامه خواهد داشت و از آن پس به مدت یک هفته کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال را برای دانشجویان برگزار خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی بیان کرد: طبق برنامه امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه از اول تیر شروع می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

او بابیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آنلاین امتحانات در دانشگاه فراهم است، گفت: باتوجه به اینکه نحوه برگزاری امتحانات را به خود اساتید محول کرده‌ایم، برای همین اینکه بخواهند امتحانات را بصورت آنلاین برگزار کنند و یا اینکه براساس ارزشیابی دانشجو در طول ترم باشد، به عهده خود آن‌ها خواهد بود.

سلیمی به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد هم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی که در دانشگاه برای امتحانات انجام داده‌ایم، برگزاری آن بصورت غیرحضوری است، اما اگر شرایط مساعد شود احتمال حضوری برگزار شدن آن‌ها هم وجود دارد.



دانشگاه علوم پزشکی؛ زمان امتحانات نهایی نشده



حبیب الله خزایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاریخ امتحانات دانشجویان علوم پزشکی هنوز نهایی نشده است.

خزایی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن دانشگاه‌ها از اوایل اسفند سال گذشته، گفت: متاسفانه با ادامه دار شدن شیوع این بیماری تعطیلی دانشگاه‌ها نیز استمرار یافت.

او افزود: با توجه به طولانی شدن این وضعیت در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که کلاس‌های آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

خزایی در خصوص زمان برگزاری امتحانات دانشجویان علوم پزشکی هم گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی وزارت اول تا ۱۵ مرداد است، اما تاکنون این زمان در حد پیشنهاد بوده ون‌هایی نشده و منتظر اعلام نظر ستاد ملی کرونا در این رابطه هستیم.

خزایی بیان کرد: در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی نیز فعلا بازگشایی صورت نگرفته و تنها بصورت محدود برخی خوابگاه‌ها برای اسکان رزیدنت‌ها و افرادی که در مراکز درمانی کشیک دارند، بازگشایی شده است. این بازگشایی خوابگاه برای این افراد نیز بطور کامل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و افراد در اتاق‌های جداگانه مستقر هستند.



دانشگاه آزاد؛ برگزاری حضوری امتحانات



مهران هوشیار مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در خصوص رویکرد این دانشگاه برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویانش گفت: براساس برنامه ریزی‌هایی که در دانشگاه آزاد انجام شده، کلاس‌های جبرانی و آموزشی دانشگاه تا ۱۷ خرداد بصورت مجازی ادامه خواهد داشت و پس از آن به مدت یک هفته به دانشجویان فرصت خواهیم داد تا خود را برای برگزاری امتحانات آماده کنند.

او بیان کرد: البته این دستورالعمل تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری می‌توانند برای رفع اشکال به دانشگاه مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد استان کرمانشاه  از برگزاری حضوری امتحانات این دانشگاه هم خبرداد و گفت: امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد از ۲۴ خرداد تا ۱۳ تیر به مدت سه هفته به شکل حضوری برگزار خواهد شد. البته این برنامه ریزی درصورتی اجرایی خواهد شد که شیوع بیماری کرونا در استان به وضعیت شدیدی نرسد.

هوشیار در ادامه اعلام کرد: پس از پایان امتحانات دانشگاه، کلاس‌های دروس عملی را بلافاصله شروع خواهیم کرد و پس از آن ترم تابستانی را خواهیم داشت که آن هم بصورت مجازی برگزار خواهد شد.



دانشگاه پیام نور؛ برگزاری غیرمتمرکز امتحانات برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته


بهمن سعیدی پور رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه  از برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری غیرحضوری و غیرمتمرکز امتحانات این دانشگاه برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته خبرداد و گفت: دانشگاه پیام نور در ۵۰۰ شهر کشور فعال است و حتی اگر شیوع بیماری کرونا در یکی از این شهر‌ها در وضعیتی باشد که امکان برگزاری حضوری امتحانات درآن فراهم نشود، درسایر شهر‌ها نیز نمی‌توان امتحانات را متمرکز و حضوری برگزار کرد، لذا امسال برای اولین بار امتحانات بصورت غیرمتمرکز و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: در این راستا، در استان کرمانشاه هم نحوه برگزاری آزمون را به شکل تکلیف، ارزشیابی و یا امتحان آنلاین دانشجویان به اساتید واگذار کرده‌ایم و طبق برنامه دانشجویان از ۲۸ اردیبهشت تا یازدهم خرداد فرصت دارند تکالیف خود را برای اساتید ارسال کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اضافه کرد: اگر در این مدت هم دانشجویان نتوانند تکالیف خود را برای اساتید الکترونیکی ارسال کنند تا ۲۱ تیر که زمان برگزاری آزمون و آخرین زمان ثبت نمرات پایان ترم خواهد بود، به آن‌ها فرصت ارسال می‌دهیم.

او در ادامه بابیان اینکه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اطلاعیه‌های رسمی مربوط به برگزاری کلاس‌ها و امتحانات، ارتباط با اساتید، نحوه ارزشیابی و چگونگی حضور در امتحانات را تنها از طریق پرتال دانشگاه پیام نور استان به آدرس kermanshah.pnu.ac.ir پیگیری کنند، گفت: متاسفانه در شبکه‌های مختلف اجتماعی کانال‌هایی با لگوی دانشگاه پیام نور تشکیل شده که هیچ ارتباطی با دانشگاه پیام نور استان ندارد و گا‌ها دانشجویان خود را درگیر چنین کانال‌هایی می‌کنند و برای برگزاری امتحانات سرگردان می‌شوند.

 

دانشگاه صنعتی کرمانشاه؛ بدون تصمیم قطعی


علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه هم درخصوص برنامه این دانشگاه برای امتحانات پایان ترم دانشجویانش به ایسنا گفت: باتوجه به مشکلاتی که در خصوص آموزش‌های آنلاین وجود دارد، از ابتدای شروع سال تحصیلی تنها چهار جلسه کلاس آنلاین آن هم برای رفع اشکال برگزار کردیم و مابقی کلاس‌ها به شکل آفلاین بود.

او ادامه داد: آموزش‌های مجازی دانشگاه تا ۳۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن برگزاری امتحانات پایان ترم را در هفتم تیر خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از عدم تصمیم گیری قطعی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه هم خبرداد و افزود: در شرایط کنونی و با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات گرفته‌ایم، اما این تصمیم هنوز قطعی نیست و درصورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد شاید به سمت آزمون مجازی، البته نه از نوع آنلاین بلکه به شکل ارسال تکالیف و ارزشیابی‌های طول ترم دانشجویان برویم.

او در ادامه اعلام کرد: در طول این ترم تلاش کردیم تا روی محتوایی که از سوی اساتید برای دانشجویان بارگذاری می‌کنند از نظر کیفی رصد و نظارت کاملی داشته باشیم.
منبع ایسنا

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار