روسیه تهدید ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه، تهدید اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت را مورد انتقاد قرار داده و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت را مورد انتقاد قرار داد.

ریابکوف می‌گوید: بله، فرصت‌هایی برای بهبودی آن وجود دارد و ما آماده ایفای نقش در این زمینه هستیم. اما ما مخالف از میان بردن همه چیز در راستای منافع سیاسی و ژئوپولیتیک یک کشور هستیم. منظور من آمریکا و یا حتی گروهی از کشور‌ها به ریاست آمریکا است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از ریابکوف نوشت: ما مخالف سیاسی کردن هر موضوعی هستیم که با شیوع ویروس کرونا مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

حمایت اتحادیه اروپا از سازمان جهانی بهداشت در برابر تهدیدهای ترامپ

دونالد ترامپ با تعیین ضرب الاجل ۳۰ روزه، سازمان جهانی بهداشت را به قطع دائم کمک‌های مالی این کشور و خروج از این نهاد تهدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا با قرار دادن متن نامه‌ای خطاب به تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در توئیتر خود، از تهدید خود علیه این نهاد بین المللی خبر داد.

در این نامه ترامپ تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت ظرف ۳۰ روز آینده، متعهد به پیشرفت‌های اساسی در اقدامات خود نشود، آمریکا با قطع دائم کمک‌های مالی خود به این نهاد، در عضویت خود در سازمان جهانی بهداشت نیز تجدید نظر خواهد کرد.

ترامپ همچنین در بخشی از این نامه به صحبت‌های مدیر کل پیشین سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و نوشت او برای انتقاد از چین به دلیل به خطر انداختن سلامت جهانی با پنهانکاری در خصوص شیوع این بیماری، تردید نکرد. ترامپ در این نامه تاکید کرد اگر همین رویه از سوی این نهاد بین المللی دنبال می‌شد، جان بسیاری از انسان‌ها نجات می‌یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار