به منظور جلوگیری از طغیان شته:

سمپاشی درختان سطح شهر سنندج

عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر سنندج با سموم گیاهی پایه ارگانیک آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از طغیان شته ها، کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان و همچنین حفاظت از محیط زیستعملیات سمپاشی بهاره انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی درختانبا هدف مبارزه با آفات درختانفضای سبز شهری و نیز جلوگیری از طغیان شته انجام می‌شود.

شریفی بیان کرد:با توجه به اهمیت نگهداری و حفظ درختان از انواع آفاتدرختان سطح شهر هر ساله در چند مرحله عملیات سمپاشی درختان انجام می‌شود.

او از آغاز عملیات سمپاشی بهاره درختان سطح شهر با سموم گیاهی پایه ارگانیک خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از طغیان شته‌ها جهت کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها و بهبود شادابی و رشد درختان و همچنین حفاظت از محیط زیست عملیات سمپاشی بهاره انجام می‌شود.

شریفی اظهار داشت: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه با دستگاه توربولاینر توسط واحدفضای سبزسازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندجو همکاری مناطق انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: از جمله آفات مهم گیاهی درختان فضای سبز شهری شته ها، پسیل، شپشک و نخودی هستند که آفت شته سیاه به عنوان آفت غالب که از شیره گیاهی تغذیه نموده که این شته‌ها هیچگونه ضرر انسانی ندارند.

شریفی گفت: برای انجام عملیات سمپاشی از سم پالیزین استفاده می‌شود که علاوه بر نداشتن آسیب‌های زیست محیطی هیچ گونه آسیبی برای شهروندان ندارد.

او گفت: سمپاشی درختان به مدت ده شب و هرشب از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: از پارک کردن خودرو حامل مواد خوراکی درمعابر اصلی خودداری نموده وهمچنین درب و پنجره‌های مشرف به معابر اصلی را ببندند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.