هشدار پلیس فتا به تازه واردهای بورس/ برای سرمایه‌گذاری در بورس شناخت اقتصادی داشته باشید

رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری برخی از کانال‌ها و صفحات اینترنتی تحت پوشش سرمایه گذاری در بورس به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رجبی رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد حجم زیاد معاملات بورسی هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر مردم رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در بورس دارند، گفت: زمانی که فضایی در کشور جذاب می‌شود، مجرمان و کلاهبرداران در این حوزه فعال می‌شوند و سعی می‌کنند از فضای به وجود آمده برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش فعالیت کانال‌ها و صفحه‌هایی تحت عنوان فروش سیگنال و یا سرمایه گذاری در بورس هستیم، افزود: این صفحات سعی می‌کنند اعتماد مردم را جلب کنند و سرمایه‌های مردم را بگیرند یا با هدایت سرمایه‌های آن‌ها توسط خودشان، شهروندان را به سمت خرید سهام‌های خاص سوق دهند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: در این شرایط این هدایت‌های ویژه موجب تأثیرگذاری در بازار بورس و یا باعث سرقت اطلاعات کاربران و کلاهبرداری از آن‌ها می‌شود، البته در مدل‌های پیچیده‌تری شهروندان به سمت خرید سهام‌های خاص هدایت می‌شوند.

او افزود: شیوه درست ورود به بورس این است که مردم قواعد بازار بورس را بدانند و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری معتبر این کار را انجام دهند.

رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا با بیان اینکه مردم برای وارد شدن به بازار بورس باید شناخت اقتصادی داشته باشند، گفت: بسیاری از کانال‌ها و صفحات موجود قابل اعتماد نیستند و همچنین در این زمینه صفحه تلگرامی و اینستاگرامی معتبر و دارای مجوز وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به تازه وارد‌های بورسی

بیشتر بخوانید: توصیه‌های پلیس به شهروندان برای سرمایه گذاری در بورس

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس به تازه واردان بازار بورس؛ از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منطق مردم ایران
هرچیزی که صف داشته باشه خوبه

صف خرید یا صف فروش فرقی نداره بصورت فله ای میریزن به صف پس این شفاف سازی اهمیت چندانی نداره
Sweden
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اهمیت داره ولی معمولا پشت سر این صف یه برنامه ریزی هست برا تخلیه جیب مردم و بعدشم چن نفر رانت خوار و بعدشم چن نفر اختلاسگر که در گمین هستن از موقعیت و از سادگی بیشتر عموم مردم استفاده کرده و کلاهبرداری کنن و شایدم یه سری شرکت‌ها بیان بورس که اصلا در طرح توسعه قرار دارن و در کل خودشون وجود خارجی ندارن...
آخرین اخبار