ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی سنگ معادن در استان اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکل اصلی بخش معادن این استان خام‌فروشی سنگ معادن است که باید از آن جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یکی از سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طرح جلوگیری از خام‌فروشی سنگ معادن  است که راهکار  آن حل مشکلات موجود و فعال کردن واحدهای فرآوری می‌باشد.

وی بیان‌کرد: برای رفع این مشکل چندین واحد فرآوری سنگ‌های معادن در استان در حال احداث است که تا پایان امسال به بهره‌برداری رسیده و در توسعه اقتصادی استان و اشتغالزایی نقش بسزایی خواهند داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود : با توجه به اینکه معدن‌داران، بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران معدن، همگی در یک سیستم اقتصادی هستند و هدف آنها پیشبرد و ارتقای اوضاع اقتصادی استان و ایجاد اشتغال می‌باشد، براین اساس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز همه تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها بکار می‌گیرد.

صادقی گفت: از عمده اولویت‌های کاری این سازمان در سال ۹۹ بنا به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید تحت عنوان سال جهش تولید ، فعال سازی واحدهای راکد ، بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی و به بهره‌برداری رساندن طرح های صنعتی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران است.

او اظهارداشت: فعال‌سازی واحدهای راکد قابل احیا و مشکلات آنها ادامه خواهد داشت و تلاش ما براین است تا پایان سال همه واحدهای راکد قابل احیای استان به چرخه تولید باز گردند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال جهش تولید ۱۵۵ طرح صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می رسد.

صادقی میزان سرمایه‌گذاری برای بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: افتتاح این پروژه‌ها اشتغال ۶ هزار نفر را در استان اردبیل بدنبال خواهد داشت.

او بیان‌کرد: یکی از اولویت‌های سازمان صمت در سال جهش تولید، رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است و این امر در راستای ایجاد اشتغال در استان مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کننده کریستال کشور در اردبیل گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و فعال کردن بخش‌های صنعتی استان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.