پایش مزارع و کنترل و مبارزه با ملخ بومی البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: بارندگی های اخیر و وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع موجب ظهور زودهنگام برخی آفات شده است.

پایش مزارع وکنترل و مبارزه با ملخ بومی البرز توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: پیرو بازدید‌های متعدد و پایش مداوم از مزارع شهرستان کرج، کانون‌های آلوده و مراکز انتشار ملخ‌های بومی بی بال در روستا‌های نوجان و دروان شناسایی و تراکم گیری آفت مذکور انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: در همین خصوص حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی البرز مبنی براقدام مشترک ادارات جهت کنترل ملخ بومی و ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج انجام شد.

صارمی در این خصوص گفت: در تراکم گیری آفت مذکور، مشاهده شد که پوره ملخ سن ۳ و ۴ با تراکم ۷ الی ۱۲ عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات است که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح ۶ هکتار در حاشیه باغات و روستا‌ها و همچنین با حفر کانال آب و روغن و استفاده از تله‌های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام شد.

او افزود: در این اقدام ۲۴ لیتر سم فنیتروتیون به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستا‌های دروان و نوجان شد و مشترکا توسط دهیاری و منابع طبیعی سمپاشی علیه این آفت انجام شد.

انتهای پیام /ر. خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.