افزایش نسبی رطوبت و دمای هوا

هواشناسی استان بوشهر از افزایش نسبی رطوبت و دمای هوا در روزهای آینده خبر داده است.

افزایش نسبی رطوبت و دمای هوابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های جوی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا در بیشتر نقاط استان در امروز و روز‌های آینده است. بنابراین پیش بینی می‌شود در این مدت غبار محلی، افزایش نسبی رطوبت و دمای هوا و همچنین در برخی از نقاط مه رقیق صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان باشد.

زهرا راستگو افزود: همچنین در ساعاتی از روز‌های چهارشنبه تا جمعه احتمال رشد ابر‌های همرفتی و و قوع ناپایداری‌های جوی به صورت محلی و نقطه‌ای همراه با وزش باد در برخی ارتفاعات شرقی استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی، در ساعاتی از روز در مناطق مرتفع شرقی استان همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال ناپایداری‌های موقت جوی است.

 سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد متغیر بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از بعدازظهر گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود اما در مناطق مرتفع و غیر ساحلی غربی تا شرقی با سرعت باد ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو، ارتفاع موج را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۹ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۳۸، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۴ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۵ است.

او گفت: در شبانه روز گذشته برازجان با ۴۴ و اهرم و خورموج با ۴۳ درجه سانتیگراد بیشترین دما را در استان داشتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.