انتقاد لاوروف از رژیم صهیونیستی بابت طرح الحاق کرانه باختری

وزیر خارجه روسیه از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه شب طی گفت‌وگو با گابی اشکنازی، همتای صهیونیست خود، مخالفت شدید روسیه با طرح رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را ابراز کرد.

او در این مکالمه تلفنی بر مخالفت روسیه با طرح الحاق کرانه باختری تاکید کرد.

به گفته شبکه «۱۳ تلویزیون اسرائیل»، وزیر خارجه روسیه طی گفت‌وگو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اعتراض شدید مسکو به تصمیم کابینه این رژیم در الحاق کرانه باختری را بیان کرده است.

همزمان با مخالفت روسیه با مفاد طرح معامله قرن، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از عدم حضور فلسطین در مذاکرات صلح با صهیونیست‌ها انتقاد کرده است. آمریکا بارها مدعی شده که طرح معامله قرن آینده درخشانی را برای مردم فلسطین ایجاد خواهد کرد، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که به موجب این طرح آمریکایی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و همچنین بخش زیادی از کرانه باختری در اشغال رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت.

همزمان سران فلسطینی تاکید کرده‌اند که در صورت عملیاتی شدن الحاق کرانه باختری، دیگر به هیچ یک از توافق‌های امنیتی موجود با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهند بود. اتحادیه اروپا هم گمانه‌زنی ها مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری را رد نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار