اعمال محدودیت در سرعت ولوو‌های جدید

شرکت ولوو با نصب قطعه‌ای روی اتومبیل‌های جدید خود، حداکثر سرعت اتومبیل‌هایش را به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند.

اعمال محدودیت در سرعت ولوو‌های جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ولوو با نصب محدودکننده سرعت الکترونیکی در کلیه خودرو‌های خود، بدون در نظر گرفتن نوع رانندگی، قدرت اتومبیل، سبک بدنه یا بازار هدف، یکی از وعده‌های بحث‌برانگیز خود را عملی می‌کند. این شرکت از ویژگی جدیدی به نام Care Key هم خبر داده است که به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد محدودیت‌های اضافی مربوط به سرعت را برای اتومبیل خود تعیین کنند.

با شروع ماه می، هر خودروی جدید ولوو با رسیدن به سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، سرعت بیشری را نمی‌رود. این عدد تصادفی انتخاب نشده است و البته از حد سرعت بیشتر کشور‌های سراسر جهان بیشتر است. آلمان از این قاعده مستثنی نیست؛ جایی که رانندگان آزاد هستند تا ماشین خود را با بالاترین سرعت برانند. تصمیم گیرندگان ولوو هنگامی که برای اولین بار ایده محدود کننده سرعت را در سال ۲۰۱۹ مطرح کردند، منتقدان و طرفداران زیادی هم با این ایده دیدند. عده‌ای آن را نقض فناوری از حق سرعت خود می‌دانند. برخی دیگر از این شرکت به خاطر حفظ امنیت، آن‌ها را ستایش کردند. ولوو اظهار داشت که استدلال‌های ارائه شده توسط هر دو طرف را مورد بررسی قرار داده و در نهایت تصمیم گرفت که با موافقان باشند.

سرعت خودروهای ولوو

امکان کاهش سرعت حداکثری در خودروهای جدید ولوو

ولوو همچنین اعلام کرد که اتومبیل‌های این شرکت اکنون با یک کلید مراقبت همراه هستند که به کاربران امکان تنظیم سرعت پایین‌تر را می‌دهد. ولوو قبلاً این وسیله را به عنوان یک وسیله جانبی به نام کلید قرمز (Red Key) عرضه کرده بود، اما اکنون این گزینه به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد روی خودرو قرار گرفته است. این شبیه به پروفایل‌های رانندگی نوجوانان بوده که قبلاً توسط بسیاری از خودروسازان ارائه شده است. به عنوان مثال والدین نباید نگران قرار دادن یک کودک ۱۶ ساله در پشت فرمان XC90 باشند و می‌توانند از Care Key استفاده کنند و سرعت خودرو را روی سرعت ۶۵ مایل در ساعت تنظیم کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار