فرماندار فسا:

تهدید کرونا همچنان باید جدی گرفته شود

فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: بیماری کرونا همچنان به عنوان تهدیدی جدی در جامعه وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین آرگیو در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان فسا، گفت: با توجه به مهارت کادر درمان و کنترل‌های مستمر برای مهار بیماری کرونا، در شرایط مطمئن و قابل قبولی قرار داریم و پایین بودن آمار فوتی‌ها، بیانگر میزان توانمندی مسوولان بهداشتی در روند درمان این بیماری است.

او افزود: اما در این شرایط علاوه بر توجه به وضعیت معیشتی مردم و تامین ارزاق عمومی، رونق اقتصادی، فعالیت صنایع تولیدی و برگزاری آیین‌های مذهبی، از تامین سلامت مردم نیز غافل نبوده‌ایم و این امر با همراهی مردم این شهرستان محقق شده است.

آرگیو اضافه کرد: سلامت، امنیت و معیشت، سه ضلع مهم و اساسی هستند که هر کدام با هم ارتباط ساختاری و گسترده دارند و پایه‌های یک جامعه ایده‌آل را تشکیل می‌دهند، بنابراین باید بین این سه موضوع، ارتباط متوازن و موثر برقرار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم، ادامه داد: به لحاظ شیوع بیماری کرونا، این شهرستان هنوز جزو مناطق زرد به شمار می‌آید و نیاز به برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای مقابله و مهار این ویروس داریم.

علی اصغر خالقی اظهار داشت: سلامتی مردم برای ما اولویت اصلی است و باید همچنان بر رعایت فاصله فیزیکی، گندزدایی و ضدعفونی مستمر محیط‌ها و تاکسی‌ها و سرویس‌های حمل و نقل عمومی اهتمام داشته باشیم.

او گفت: این دانشگاه آمادگی دارد از رانندگان تاکسی و سرویس‌های حمل و نقل و همچنین کارکنان اداره‌هایی که مراجعه‌کنندگان آن‌ها پُر شمار است به عنوان گروه‌های پُرخطر و در معرض ابتلا به بیماری، آزمایش کرونا انجام دهد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.