زنبور عسل در حفظ اکوسیستم و گرده افشانی تاثیر مهمی دارد

 مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان زنبور عسل را کلید طلایی امنیت غذایی دانست و گفت: زنبور عسل در حفظ اکوسیستم و گرده افشانی نقش به سزایی دارد.

زنبور عسل در حفظ اکوسیستم و گرده افشانی تاثیر به سزایی داردعلیرضا قراگوزلو مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ گفت:  زنبور عسل مهم‌ترین حشره گرده افشان است و اگر  از چرخه‌ای طبیعت حذف شود ۳۰ تا ۵۰ درصد از گیاهان بخاطر عدم گرده افشانی از بین می‌روند.

او در  ادامه تاکید کرد: آگاهی از اهمیت زنبور‌ها  در زندگی انسان، نقش محسوس و کلیدی گرده افشانی زنبور داری در تامین غذایی بشریت را نشان می‌دهد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تامین بیش از۱۰۰ تن شکر در جهت توسعه‌ای زنبورستان هابا قیمت مصوب دولتی و مکانیزاسیون زنبورستان‌ها با اعتبارات ۵ ساله ۱۵ درصد با بازده زمانی پرداخت سالیانه در جهت توسعه‌ای زنبور داری استان انجام شده است.

قراگوزلو در ادامه بیان کرد: زنبور داران که تمایل به جذب این اعتبارات دارند می‌توانند تا پایان خرداد ماه به بانک کشاورزی مراجعه و پرونده خودشان را تکمیل کنند.

او تاکید کرد: کلنی‌ها استان همدان   در حال حاضر بالغ بر ۳ملیون ۴۷۷ هزار و ۹۷۹ کیلو گرم عسل  و ۹ هزار و ۶۰ کیلوگرم گرده گل دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.