راه‌اندازی سامانه جدید ترانزیتی برای نخستین بار در کشور

برای نخستین بار در کشور سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت،در بندر امیرآباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین عظیمی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، با بیان اینکه این بندر از زیرساخت‌های مناسب و پتانسیل بالایی جهت فعالیت در بخش ترانزیت دارا می‌باشد از راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت برای اولین بار در کشور در بندرامیرآباد خبر داد.
 
او افزود:سیاست ارتقاء تبادل کالا با جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی کشور‌های حاشیه دریای خزر و کشور‌های مشترک المنافع ، طراحی و اجرای سامانه مطالعاتی و پژوهشی با نام اختصاری سامانه "شدت" که ارائه دهنده الگوی مناسبی در بهینه کردن توسعه ترانزیتی است از سال ۹۸ در بندرامیرآباد کلید خورد.

عطیمی گفت: توسعه ظرفیت ترانزیتی با قابلیت درآمدزایی بیش از درآمد نفتی، بخش اعظمی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصادی مرتفع و مسیری روبه‌رشد را در تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق کسب‌و‌کار و همچنین جهش تولید نمایان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش نوع مراودات کالا در بندر امیرآباد با ورود کالا‌های کانتینری

او افزود: سامانه "شدت" با آدرس اینترنتی https://transit.apsez-mz.ir، بر اساس مشتری محوری و تأمین نیاز‌های ذینفعان اعم از شرکت‌های حمل‌و‌نقل، راه‌آهن، اتاق بازرگانی، بنادر، سازمان هواپیمایی، سازمان راهداری، صنایع کوچک و متوسط کشور و طراحی شده است.

عظیمی گفت: این سامانه در ۴ فازِ بررسی و مطالعه تطبیقی در راستای توسعه ترانزیت، تجزیه و تحلیل آماری، بررسی و راهکار‌های ارتقاء و توسعه ظرفیت‌های ترانزیت و ارائه الگوی جامع کاربردی و عملیاتی توسعه ترانزیت در مدت ۸ ماه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

او کاربرد این سامانه را از مبادی ورودی کشور به یک بندر شمالی جهت ترانزیت کالا و کانتینر به کشور‌های حاشیه دریای خزر عنوان کرد که قادر است هزینه‌های کالا اعم از هزینه‌های دریایی، خدمات دریایی و بندری، هزینه حمل تمام شده جاده‌ای را محاسبه کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بررسی و پیشنهاد مسیر ریلی برای حمل کالا، مانیتورینگ لحظه‌ای بنادر واسط و مقصد، نمایش گرافیکی جاده‌ای، دریایی بر روی نقشه، دریافت اطلاعات زمانی رسیدن کالا تا مقصد در مسیر‌های دریایی و ریلی، امکان جستجو کشتی‌ها و کشتیرانی‌های فعال در بنادر شمالی و انجام تمامی اقدامات، هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم از سوی فعالان عرصه ترانزیت را بخشی از قابلیت‌های این سامانه بر شمرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار