ساخت ۱۰ کیلومتر آتش بُر در منطقه حساس به آتش سوزی کوه تودج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: ۱۰ کیلومتر آتش بُر در منطقه حساس به آتش سوزی کوه تودج استهبان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان اظهار کرد: منطقه کوه تودج یکی از جنگل‌های بسیار زیبا و دارای پوشش بی نظیر درختانی از قبیل ارس و کیکم است و هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه جذب می‌شوند.

او افزود: وسعت این منطقه ۱۰ هزار هکتار بوده و تنها ذخیره گاه جنگلی اُرس استان فارس نیز در همین منطقه واقع شده است و همین مساله اهمیت حفاظت و مراقبت از این ذخیره گاه ارزشمند ژنتیکی را دوچندان کرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان در تشریح عملیات ساخت آتش بُر گفت: به دلیل صعب العبور بودن منطقه عملیات ایجاد آتش بر بوسیله نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و با سختی فراوان بوسیله تراکتور صورت گرفت.

علیشاهی ادامه داد: ایجاد آتش بُر شیوه‌ای مقابله‌ای در زمان وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

او تصریح کرد: در این روش محدوه‌های طبیعی به چندین قسمت تقسیم شده و پوشش گیاهی به صورت خطی به عرض حداقل ۲ متر بوسیله ابزار‌هایی همچون تراکتور پاکسازی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان افزود: به این ترتیب در صورت بروز آتش سوزی در این مناطق، خط پیش رونده آتش ضمن برخورد با آتش بُر متوقف شده و جلو گسترش و سرایت آن به دیگر مناطق گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار