ونزوئلا دست به آزمایش موشکی زد

در پی اوج گرفتن تنش میان واشنگتن و کاراکاس، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور در جزیره اورشیلا آزمایش موشکی انجام داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، اعلام کرد کشورش که در انتظار ورود تانکر‌های نفتکش ایران برای تامین سوخت مورد نیازش است، روز پنجشنبه موشکی را در جزیره اورشیلا این کشور آزمایش کرده است.

او گفت: ما شاهد آزمایش‌های نظامی در جزیره اورشیلا به همراه آزمایش موشک‌های با هدف‌گیری بسیار دقیق برای دفاع از آب‌ها و سواحل خود بودیم.

آزمایش این موشک در حالی صورت می‌گیرد که ونزوئلا و آمریکا در اوج تنش خود هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا این خبر را در دیدار با بالاترین فرمانده نظامی این کشور که جریان آن از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد.

این آزمایش‌ها در چارچوب عملیات «سپهر بولیواری» انجام می‌شود که در چارچوب آن از ماه فوریه امسال استقرار تجهیزات نظامی و نیرو‌های مسلح در مناطق مورد نظر دائمی شده است.

دولت ونزوئلا روز چهارشنبه از ورود تانکر‌های نفتی ایران در آینده نزدیک خبر داد که قرار است نفت خود را به ونزوئلا تحویل دهند.
تهران به آمریکا درباره اختلال در حرکت کشتی هایش هشدار داده است.

مادورو چهارشنبه در سخنرانی‌اش در تلویزیون دولتی گفت: ما برای هر کاری در هر زمانی آماده هستیم و از متحد ایرانی خود برای پشتیبانی از ما در رویارویی با دشمنی آشکار واشنگتن سپاسگزاری می‌کنیم.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار