بهره مندی ۶۸۴ نفر شغل اولی از مزایای طرح یارانه دستمزد

۶۸۴ نفر نیروی شغل اولی در خراسان جنوبی از مزایای طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا کنون از ابتدای اجرایی شدن این طرح در استان و در ۱۴ مرحله، مبلغ یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان به ۱۷۰ واحد پذیرنده برای بکارگیری ۶۸۴ نفر نیروی شغل اولی پرداخت شده است.

او افزود: به منظور اجرای تبصره ۴ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال، پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد.

اشرفی بیان کرد: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما با هدف پایداری تولید و اشتغال برای تقویت اقتصادی دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقاء تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقاء سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار ازمهمترین اهداف اجرای این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی، معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

او تصریح کرد: همچنین طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی، با تایید دستگاه هماهنگ کننده، تا سقف ۱۲ ماه است.

اشرفی گفت: مقدار یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: تمام شهرستان‌ها مشمول طرح یارانه دستمزد


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: پرداخت یارانه دستمزد منوط به پرداخت حق بیمه نیروی کار شغل اولی جذب شده و یا زنان بیکار سرپرست خانوار، از سوی کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است.

یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت، به موجب شیوه نامه ابلاغی، به صورت ماهانه، بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود که فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند؛ به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.