سمبوسه غذای محبوب مردم در سرزمین آتشفشان‌ها

سمبوسه با نان یا خمیری سه گوش درست می‌شود و درون آن را با گوشت و سبزیجات پر می‌کنند. سمبوسه در خیابان‌های آدیس آبابا، و در تمام فصول سال، به ویژه در ماه رمضان به وفور فروخته می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای شناخت تنوع غذایی در کشور‌های اسلامی است. سفره‌های افطاری می‌توانند نمایی از فرهنگ غذایی قومیت‌ها را منعکس کند. به ویژه سیاه‌پوستان و عرب‌ها که دارای تنوع فرهنگی و اجتماعی مختلف هستند و غذاهایشان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

سمبوسه غذای محبوب مردم در سرزمین آتشفشان‌ها

در اتیوپی سرزمین آتشفشان‌ها و قبایل عجیب و با قومیت‌ها و مردمانی با سبک‌های مختلف زندگی، سمبوسه یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در این کشور به شمار می‌رود که در ماه رمضان رواج و گسترش بسیاری پیدا می‌کند. کمتر سفره‌ای در این کشور را می‌توان بدون سمبوسه تصور کرد.

سمبوسه با نان یا خمیری سه گوش درست می‌شود و درون آن را با گوشت و سبزیجات پر می‌کنند. سمبوسه در خیابان‌های آدیس آبابا، و در تمام فصول سال، به ویژه در ماه رمضان به وفور فروخته می‌شود.

فانتو عبدالله زن خانه‌دار اهل اتیوپی می‌گوید: سمبوسه قبل از همه غذا‌ها تهیه می‌شود و مهم‌ترین غذای مردم اتیوپی است و مواد و روش تهیه آن از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر متفاوت است.

مردم اتیوپی خمیر سمبوسه را به طور مجزا درست می‌کنند. خمیر سمبوسه به شکل مثلثی برش و در روغن سرخ می‌شود. سمبوسه با عدس غذای مورد علاقه مردم این منطقه از جهان است، زیرا عدس در اتیوپی فراوان و پخت آن آسان است. سمبوسه در اتیوپی یک غذای خیابانی محبوب است و فروشندگان دوره گرد آن را به فروش می‌رسانند.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساسان بلوچ
۱۹:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام و خدا وقت به تمامی تهیه کننده این خبر .میخواستم خدمتتون عرض کنم که ،بنده و چند نفر دیگر که ازشون پرسیدم در رابطه با این غذای محلی که اسمش سمبوسه هست ،از این که مال مردم منطقه اتیوپی هست خبری نداریم ،اما سال های سال هست که این غذای بومی مردم منطقه بلوچستان به خصوص مردم چابهار و ایرانشهر و سراوان و حومه هست که واقعا یک غذای بسیار خوشمزه هست .البته غذا نمیشه بهش گفت .یک پیش غذای بسیار خوشمزه هست با طبع تند .که هم با نان لواش و هم با خمیر درست میشه .در اشکال مثبت ،دایره یا مستطیل .بهتون پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید چون یک خوراکی خوشمزه و مفید هست ،چون از سبزی جات و گوشت استفاده میشود و ارزش غذایی بالایی دارد .
آخرین اخبار