برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه ساز

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس با کسانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند به شدت برخورد خواهد کرد.

برخورد جدی پلیس با تخلفات حادثه سازبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ ایرج خانی پور  جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری است.

او با تبیین و تحلیل مهم‌ترین علت‌های تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان اظهار داشت: عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی، از جمله علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی می‌باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع رسانی‌های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه‌های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر بررسی وضعیت تصادفات استان در زمان وقوع بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها گامی موثر در کاهش سوانح جاده‌ای است که لازم است از این چنین ظرفیت‌هایی در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک عمومی و کاهش جانباختگان جاده‌ای استفاده کرد.

او با اشاره به نقش فرد فرد اعضای جامعه در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: کانون خانواده به خصوص همیاران خردسال و کودک در کاهش تصادفات می‌تواند تاثیر بسزایی در این مورد برای آینده داشته باشند و به گونه‌ای عمل کنند که رعایت این موارد همانند الفبایی بین تمامی افراد باسواد جامعه نهادینه شود.

سرهنگ خانی پور بخش مهمی از ناهنجاری‌های ترافیکی را نشات گرفته از عوامل انسانی و متاثر از عجله، شتاب، عصبانیت، استرس و خستگی کاربران ترافیک خواند و گفت: اصلاح ناهنجاری‌های ترافیکی در گرو رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح فرهنگ ترافیک است و پیش از حل معضل ترافیک باید فضای جامعه را برای پذیرش سیستم حمل و نقل و ترافیک و بهره برداری معقول و منطقی از آن مهیا سازیم.

او فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک را موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی دانست و گفت: آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان با تقدیر از همکاری کارکنان در اجرای طرح پیشگیری از تصادفات جاده افزود: کاهش تصادفات یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان برای تامین امنیت پایدار در جامعه است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.