رئيس سازمان بسيج حقوقدانان:

گريزگاه هاي قانوني باعث قانون گريزي برخي مردها مي شود

رئيس سازمان بسيج حقوقدانان گفت: قانون گريزي كه برخي از مردها به آن روي مي آورند، به علت وجود گريزگاه هاي قانوني در مباحثي مانند مهريه و نفقه است .

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مسعود اخوان‌ فر رئيس سازمان بسيج حقوقدانان در اختتاميه هم‌انديشي راهبردي زنان و خانواده به موارد مطرح شده در كميسيون عدالت و قضايي اظهار داشت: مباحث مطرح شده در اين هم انديشي در راستاي اقدامات كاربردي و راهبردي بود كه براي هر كدام از اين موارد نياز به سلسله همايش هاي مجزا و آموزش هاي آكادميك و كاربردي است.
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان افزود: آموزش آكادميك در حوزه زن و خانواده در كشور بسيار نامحسوس است كه بايد به اطلاع مسئولين وزارت بهداشت و علوم تحقيقات و فناوري برسد.
ويبا اشاره به مباحث مطرح شده در كميسيون عدالت و قضايي به اصلاح قوانين و مقررات موجود گفت: در اين جلسه به تغيير ساختار نيروي انساني در جامعه پرداخته شد.
اخوان فر افزود: از ديگر موضوعات مورد بررسي اين كميسيون بيمه زنان است كه در دستگاه قضايي در مورد آن با تبعيض و خلاء قانون مواجه هستيم.
وي همچنين از ديگر موارد مطرح شده را بحث خشونت عليه زنان دانست و اظهار داشت: خشونت عليه زنان در خانواده بحثي جدي است كه به بررسي دقيق نياز دارد.
اخوان فر تساوي و تشابه بين زن و مرد را متفاوت دانست و عنوان كرد: خطايي كه در تلقي تساوي و تشابه در اذهان عمومي وجود دارد منجر به افراط و تفريط در اين خصوص مي شود.
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان عدم امنيت زنان را از موارد مورد توجه در كميسيون مطرح كرد و گفت: قانون گريزي كه برخي از مردها به آن روي مي آورند، به علت وجود گريزگاه هاي قانوني در مباحثي مانند مهريه و نفقه است كه براي جلوگيري از ظلم به حقوق زنان به بازنگري در برآيند قضايي نياز دارد.
وي با اشاره به مسئله بيمه در جامعه ابراز داشت: رفع بي عدالتي در خصوص پوشش بيمه‌ها بايد توسط دولت به يك انسجام و هماهنگي برسد تا بيمه ها يكسان شود.
اخوان فر در ادامه بر بازپژوهي در منافع حقوقي و حقوق تبييني براساس پژوهش هاي علمي و به دور از شتابزدگي در خصوص نقش زن و خانواده تاكيد كرد.
وي، از ديگر موارد مطرح شده به تبيين دقيق موازين قانوني به نگاه جامع به حقوق زنان و تقدم اخلاق محوري بر روابط خانوادگي اشاره كرد و گفت: در اين خصوص به مودت و تغيير نگرش و تحول عميق معرفتي در حوزه زنان نيازمنديم.
وي، خاطر نشان كرد: در بعضي از حيطه ها،‌ قانون گذاري متراكم تر و خلاء‌ قانوني وجود دارد كه اميد است براي يكبار مهندسي شده و براي هميشه به نواقص قانوني پايان داده شود./خ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار