رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: حدود ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی فاسد که از چرخه مصرف خارج شده بودند، معدوم شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: طی ۳ ماهه امسال به منظور بررسی و نظارت بر کیفیت محصولات گوشتی در این شهرستان ۵۹۷ نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، ماهی فروشی‌ها، مرغ فروشی‌ها، کبابی، رستوران، هتل، جگرکی، غذاخوری و کشتارگاه‌های دام و طیور صورت گرفت.

او اظهار داشت: در همین راستا ۶۹۷ کیلوگرم انواع فرآورده‌های گوشتی کشف و ضبط شده و توسط کارشناسان به‌صورت بهداشتی معدوم شدند.

آغاز با اشاره به اینکه همه مراحل و زنجیره تولید گوشت قرمز و مرغ از کشتار تا عرضه آن‌ها به مصرف کننده در مراکز عرضه، تحت نظارت دامپزشکی است، اضافه کرد: در همین ارتباط نیز ۲ خودرو بدون مجوز پلمب و پرونده آن‌ها تحویل مقام قضایی داده شد.

او ادامه داد: همچنین ۳۴ بازدید مشترک با ارگان‌های زیربط صورت گرفت و ۲ پرونده قضایی در همین راستا تشکیل و تحویل مقام قضایی شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد همچنین از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند و از خرید گوشت دام از قصابان دوره گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.