در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آسیب به بازار سرمایه با فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت:فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها به بازار سرمایه آسیب می‌زند.

آسیب به بازار سرمایه با فروش سهام عدالت از طریق بانک‌هاعسگر توکلی  رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها گفت: فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها صد در صد به بورس آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد سرمایه کشور در قالب سهام عدالت در دست مردم است، افزود: تا زمانی که فرهنگ سهام داری در بین مردم جا نیفتد نمی‌توانیم به فکر بهبود وضعیت بازار باشیم و فقر را از بین ببریم.

توکلی بیان کرد: فروش سهام عدالت در بانک‌ها از طریق بانک‌ها به صورت وکالتی انجام می‌شود و به این معناست که بانک‌ها به هر قیمتی می‌توانند سهام را بفروشند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت بیان کرد: ما اگر قصد داریم بازار سرمایه را فعال کنیم باید مردم را برای حضور در این بازار آموزش دهیم.در تمام شهرستان‌ها شرکت‌های تعاونی وجود دارد و از طریق این تعاونی‌ها انجام دهند.

توکلی با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی هر موضوعی نیاز به آموزش داریم، گفت: اگر قرار باشد تمام مردم سهامشان را بفروشند با اهداف رهبری برای خصوصی سازی است، قرار بود مردم عضو تعاونی‌ها بمانند تا ۲۵ درصد از سهم اقتصاد محقق شود.

وی ادامه داد: اگر تمام مردم سهام خود را بفروشند فقط دلال‌ها در تعاون‌ها باقی می‌مانند و سهام داران اصلی از تعاونی‌ها خارج می‌شوند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت درباره گفت: با اعلام خبر آزاد سازی سهام عدالت دلال‌ها و واسطه‌ها به روستا‌ها رفتند و سهام روستایان و عشایر را از دستشان خارج کردند که وجود این موارد نشان می‌دهد که باید آموزش را در بین تمام مردم ارائه دهیم.

توکلی افزود: سهام شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت بسیار ارزنده هستند و مردم نباید به سادگی آن را از دست بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک این ظرفیت را دارند که در طول ۴ روز قرارداد فروش سهام با متقاضیان فروش ببندند، گفت:بانک‌ها این امکان ندارند که در طول این مدت با تمام متقاضیان قرارداد فروش سهام عدالت ببندند، زیرا در طول روز بار‌ها شاهد قطع شدن سامانه‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید:چگونه در بورس کالا سرمایه گذاری کنیم؟


رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت افزود: هدف از واگذار سهام عدالت این بود که اقتصاد خرد را به اقتصاد کلان تبدیل کنیم.

توکلی بیان کرد: شرکت‌های پرتفوی سهام عدالت تعیین کننده شاخص کل بورس هستند و زمانی که همه مردم فروشنده باشند قطعا شاخص کل افت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار