پایدار: اعلام قهرمان لیگ و سوپر لیگ در دستور کار ما نیست/ کاراته را نباید با کشتی و جودو مقایسه کرد

رئیس سازمان لیگ کاراته گفت: با توجه به شرایطی که رقابت‌های این رشته وجود دارد، اعلام قهرمان لیگ و سوپر لیگ در دستور کار ما نیست.

ابوالقاسم پايدار رئيس سازمان ليگ کاراته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره احتمال برگزاری مسابقات لیگ و سوپر لیگ کاراته بیان کرد:  بعد از عید سعید فطر اگر جلسه‌ای در خصوص برگزاری لیگ‌ها در ورزش‌های پرخطر هم برگزار شود، میان اعضای ستاد مبارزه با کرونا و روسای این فدراسیون‌ها خواهد بود که هنوز تکلیف برگزاری لیگ هایشان مشخص نشده است. ما هم طبق خبری که در رسانه‌ها اعلام کردیم، تا پایان خرداد ماه منتظر می‌مانیم تا  مجوز ستاد مبارزه با کرونا درباره برگزاری لیگ کاراته صادر شود.

ما به برگزاری لیگ کاراته با پروتکل‌های بهداشتی مقید هستیم

وی افزود: با توجه به رویه‌ای که پیش می‌رود این اجازه به رشته‌های رزمی داده می‌شود تا بتوانند مسابقات را به اتمام برسانند. ما هم مانند سایر فدراسیون‌های ورزشی به برگزاری مسابقات با پروتکل‌های بهداشتی مقید هستیم. با توجه به اینکه باشگاه‌ها هم نتایج لیگ برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است، باید مطالبات بازیکنان را در این زمینه پاسخ بدهیم تا در نهایت قهرمان لیگ ۹۸ مشخص شود.  

اعلام قهرمان لیگ و سوپر لیگ در دستور کار ما نیست

پایدار در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است لیگ و سوپر لیگ کاراته با اعلام تیم قهرمان به اتمام برسد، اظهار داشت: شرایط سلامت داوران، بازیکنان، عوامل اجرایی برای ما در برگزاری بازی‌ها مهم است، اما قصد نداریم با توجه به  زحمتی که تیم‌ها و بازیکنان  برای مسابقات لیگ کشیده اند را به هدر بدهیم و شرمنده شان شویم. فعلا اعلام قهرمان در دستور کار سازمان لیگ نیست چرا که شرایط  لیگ و سوپر لیگ کاراته با توجه به مسابقاتی که دارند، به گونه‌ای است که نمی‌توان قهرمانی را برای تیمی در نظر گرفت.  

برای برگزاری لیگ و سوپر لیگ در سال ۹۹ برنامه ریزی کرده ایم

او با اشاره به اینکه سازمان لیگ برای برگزاری لیگ و سوپر لیگ در سال جدید برنامه ریزی کرده است تصریح کرد:  برای لیگ سال ۹۹ برنامه ریزی‌هایی را انجام داده ایم و باید شرایط برگزاری بازی‌ها به گونه‌ای باشد که بعد از اعلام قهرمان به لیگ بعدی بپردازیم. با توجه به شرایط خوبی که در  مبارزه با ویروس کرونا در ورزش شاهد هستیم، پیش بینی می‌کنیم شروع لیگ برتر و سوپر لیگ را از ابتدای آبان ماه برگزار می‌کنیم. ولی باز هم باید شرایط تقویم را با شرایط حاکم بر کشور وفق دهیم.

کاراته را نباید با کشتی و جودو مقایسه کرد

رئیس سازمان لیگ در انتها بیان کرد: برخی کاراته را به همراه کشتی به عنوان ورزش پرخطر تعبیر کرده بودند. به نظرم کاراته از نظر پرخطر بودن، هم رده  کشتی و جودو نیست و نباید این قیاس انجام شود. با توجه به شرایط فعلی و بهتر شدن روند این نوید خوشی است که بازیکنان ما به سمت آمادگی برای انجام  بازی‌ها پیش بروند. با این حال ممکن است رقابت‌های کاراته بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اما سعی می‌کنیم پخش زنده بازی‌ها را از صدا و سیما پخش کنیم تا علاقه‌مندان از تماشای هفته‌های پایانی لیگ بهره‌مند شوند.


بيشتر بخوانيد: برنامه ریزی شروع فصل جدید لیگ کاراته در دستور کار سازمان لیگ


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار