جاهدی گفت: با وجود تعطیلی اردو‌ها با تمرین‌هایی که داشتم حدود نود درصد از آمادگی جسمانی ام را حفظ کرده ام.

اسلام جاهدی عضو تیم ملی قایقرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه ورود خود به رشته قایقرانی اظهار کرد: در بندرعباس متولد شدم و اهل دریا و علاقه مند به ورزش های آبی هستم. قایقرانی نیز یکی از ورزش هایی است که به آن علاقه دارم. از سال ۹۰ به عضویت تیم ملی قایقرانی درآمدم.

او افزود: قبل از ورود به تیم ملی قایقرانی در هیئت قایقرانی بندرعباس عضو شدم، بعد از یک مدت تمریناتم را به صورت حرفه ای شروع کردم. اولین سالی که در مسابقه قهرمانی کشور شرکت کردم، صاحب مدال طلا شدم. در همان سال نیز به عضویت تیم ملی  درآمدم. اکنون خود را برای حضور در مسابقات انتخابی پارالمپیک توکیو در ماده کایاک و کانو  آماده می کنم و تنها ورزشکاری هستم که در این مسابقات در  دو ماده شرکت می کند.

جاهدی : آمادگی جسمانی ام را تا حدود نود درصدحفظ کرده ام

جاهدی گفت: تعویق زمان المپیک هم برایم  منفی و هم مثبت بود. از جمله نکات مثبت آن این بود که چون رشته کانو را تازه شروع کرده بودم و قایق آن به تازگی خریداری شده بود، فرصت کمی نیز برای تمرین تا مسابقات داشتم. به تعویق افتادن مسابقات فرصت خوبی است که تمرین  بیشتری داشته باشم و تجربه بیشتری کسب کنم. امیدوارم در مسابقات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوم و به امید خدا برای گرفتن یک مدال خوش رنگ بروم.

عضو تیم ملی قایقرانی  ادامه داد: زیر نظر مسعود مهدوی نیا سر مربی تیم ملی پاراکانو و همچنین با هماهنگی او با  ایرج اقلیمی سرمربی تیم ملی بزرگسالان کایاک  تمرینات خود را انجام می دهم.

او افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا  از ۲۵ اسفند ماه که اردوها تعطیل شد تا حدود ده روز گذشته با دستگاه شبیه ساز قایقرانی در خانه  تمرین می کردم. اکنون نیز به بندر عباس آمده ام و با رعایت کامل نکات بهداشتی در قایق بر روی آب  پارو می زنم. هر چند کیفیت این تمرین ها نسبت به زمان اردو متفاوت است.

جاهدی : آمادگی جسمانی ام را تا حدود نود درصدحفظ کرده ام

جاهدی با اشاره به کیفیت تمرین ها نسبت به زمان اردو گفت: تا جایی که امکان داشت تلاش کردم تا آمادگی جسمانی  خود را حفظ کنم و حدود نود درصد آماگی جسمانی ام را حفظ کرده ام. در طول روز در دو نوبت ورزش می کنم. صبح ها بر روی آب و بعد از ظهرها تمرین بدنسازی را در برنامه روزانه ام دارم.

عضو تیم ملی قایقرانی گفت: ورزش را در برنامه روزانه خود دارم. با توجه به این که رشته قایقرانی جزو ۵ رشته سخت دنیا محسوب می شود، حتی اگر سه روز تمرین نکنیم ۲۱روز زمان می برد تا این مدتی که ورزش نکردیم را جبران کنیم. حتی زمانی که اردوها تعطیل می شود، تمرینی را که در خانه  انجام می دهیم، کمتر از تمرین در زمان اردو نیست. باید به صورت مستمر تمرین ها را ادامه داد، زیرا قايقرانی رشته بسیار سنگین و پرفشاری است.

جاهدی گفت: اکنون همه ورزشکاران با توجه به شرایط شیوع کرونا و تعطیلی اردوها شرایط خوبی برای تمرین ندارند. امیدوارم هر ورزشکاری  به هر اندازه ای که تلاش می کند به نتیجه دلخواه خود برسد.

او ادامه داد: بعد از شکست کرونا حتما یک دسته گل زیبا تهیه می کنم و برای تشکر از پرستار ها به بیمارستان شهرم می روم. امیدوارم ویروس کرونا هر چه زودتر از بین برود و همه  مردم دنیا به زندگی عادی خود برگردند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار