در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تاثیر عرضه سهام عدالت در بورس/ علت ریزش‌های اخیر بورس چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه از تاثیرات مثبت و منفی عرضه سهام عدالت در بورس توضیحاتی را ارائه داد.

محمد مهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نوسانات چند هفته ی اخیر بازار سرمایه مطرح کرد: یکی از عامل های موثری که سبب شده تا بازار بورس اولین روز هفته با اُفت شاخص شروع کند؛ ورود صندوق های جدید سهام عدالت به بازار سرمایه است و به علت اینکه  بازار سرمایه هنوز با نوع عرضه  این سهام ها درون خود آشناییت ندارد تا حدودی با واکنش همراه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار در حال حاضر با اصلاحات قیمتی مواجه شده است، این عامل به سبب موج هیجانی بود که در اوایل فروردین ۹۹ در بازار سرمایه با آن مواجه شدیم و در آخر نکته‌ای که می‌شود به آن توجه کرد تعطیلی است که در این هفته شاهد آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فروش سهام عدالت از طریق بانک ها به بازار سرمایه آسیب می زند یا خیر؟ بیان کرد: متاسفانه این روشی که دولت در حال حاضر مد نظر گرفته است اشکالاتی بر آن وارد است امید واریم که مسئولان بازار سرمایه راهکارهایی را در نظر بگیرند تا از فشار عرضه بعد از آزاد سازی سهام عدالت کاسته شود اما نمی توان گفت که فروش سهام عدالت از طریق بانک ها در بلند مدت خوب است یا خیر!

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
از شما میخوام پیگیری کنید این 30 درصد فروش سهام عدالت میشه چقدر ؟
کسی که الان نفروشه ایا در اینده میتونه درصد بیشتری بفروشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام چرا یک نفر به خواسته ی ما توجه نمیکنه؟ توروخدااتوروبه حق امام حسین قسم تون میدم امکان ویرایش درانتخاب روش مدیریت سهام عدالت رو فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام تورو به حق امام حسین قسم تون میدم بررسی کنیدوپیگیری کنید امکان ویرایش روبرای کسایی که بعداز۱۵اردیبهشت اقدام کرده اندفراهم بشه باتشکر
آخرین اخبار