وزارت نیرو اعلام کرد:

تداوم بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: تداوم بارش‌ها در هفتـه جاری در برخی از نواحی واقع در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان به نقل از وزارت نیرو، تداوم بارش‌ها برای هفته منتهی به شانزدهم خرداد ماه در بخش‌هایی از جنوب شـرق و شمال غرب کشور مورد انتظار است.

بر اساس اطلاعات بارش ثبت شده در ایستگاه‌های وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون (دوم خرداد ماه) متوسط بارش کشور حدود ۳۰۵ میلیمتر بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته هفت درصد کاهش و نسبت به متوسط ۵۱ ساله اخیر، ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت بارش به تفکیک حوضه‌های آبریز کشور

وضعیت بارش سال آبی جاری در مقایسه با سال آبی گذشته در بیشتر مناطق غربی، شمال و شمال غرب کشور، کاهش داشته و در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور با افزایش همراه بوده است.

وضعیت بارش کشور در سال آبی جاری نسبت به متوسط بلندمدت (۵۱ ساله) به جز در برخی از مناطق جنوب غرب و مرکزی کشور، در سایر نواحی افزایش نشان می‌دهد.

میزان بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با سال آبی گذشته، در حوضه‌های آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه به ترتیب ۱۶،۱۷،۲۹ درصد کاهش داشته و در حوضه آبریزفلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم به ترتیب ۱۰،۳۵ و ۰.۱ درصد افزایش داشته است.

وضعیت بارش در مقایسه با متوسط ۵۱ سال اخیر، درهمه حوضه‌های آبریز درجه یک، افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار