صادقی مطرح کرد؛

امضای تفاهم نامه ملی تنقیحی میان سه قوه در مجلس دهم

معاون قوانین مجلس گفت: در مجلس دهم طرح‌های تنقیحی موضوع هفتگانه به تصویب رسید که کار بسیار مهمی بود.

امضای تفاهم نامه ملی تنقیحی میان سه قوه در مجلس دهمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، حسین میرمحمد صادقی در نشست صمیمی کارکنان مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح عملکرد معاونت قوانین مجلس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: این معاونت در کلیه مسائلی که مربوط به طرح‌ها و لوایح است از ابتدا یعنی از زمان اعلم وصول لایحه تا تعیین کمیسیون و تصویب و بلاغ آن به دولت نقش دارد.

وی ادامه داد: در این مدت اقداماتی همچون تهیه مشروح مذاکرات، استعلامات تقنینی انجام شد همچنین ۱۵۸۰ مورد به سوالات و استعلامات پاسخ داده است.

معاون قوانین مجلس بیان کرد: تطبیق طرح لایحه در روزنامه رسمی با متن مصوبه مجلس، انتشار مجموعه قوانین، پیگیری مسائل مربوط به افتتاحیه، اظهار نظر درباره طرح‌ها و لوایح از نظر تطبیق با اسناد بالا دستی از دیگر اقداماتی معاونت قوانین مجلس در دوره دهم است.

وی با بیان این که معاونت قوانین در دوره دهم ۸ هزار پیشنهاد را در اختیار هیئت نظارت و هیئت رئیسه قرار داد ادامه داد: ثبت شناسنامه قوانین از دوره ششم تا دهم، اعلام اتمام قوانین آزمایشی و مکاتبه با کمیسیون مربوطه در مورد تمدید مجدد از جمله اقدامات معاونت قوانین در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بوده است.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس دهم طرح‌های تقنینی موضوع هفتگانه به تصویب رسید که کار بسیار مهمی بود؛ اگر به معضل کرونا برخورد نمی‌کردیم سه طرح دیگر که در کمیسیون‌ها مانده و بررسی آن‌ها تمام نشده مطرح می‌شد مجموع طرح‌های تقنینی تصویب شده به ۱۱ مورد می‌رسید.

وی افزود: در هفت طرح تقنینی بر روی ۱۶۰۰ قانون کار شد و ۱۹ هزار و ۴۱۷ حکم قانونی گرد آوری شد که از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۱ حکم قانونی نا معتبر اعلام شدکه این اقدام اولین کار تنقیحی جدی در کشور محسوب می‌شود.

میرمحمد صادقی عنوان کرد: قبل از اینجانب سه قانون تنقیحی دوره زمانی از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۳۶ انجام شد که ۱۳۲۶ مورد از قوانین نامعتبر اعلام شد.

وی ادامه داد: چهارمین مرحله از تنقیح قوانین دوره زمانی از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۵۸ صورت گرفته و باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۵۷ عنوان قانونی در حوزه مالیات از سوی این معاونت نامتعبر اعلام شده است.

وی افزود: در بحث تنقیح برابرایی اولین بار تفاهم نامه ملی تنقیح بین معاونت قوانین و حقوقی سه قوه امضاء شد و از تیر ماه ۹۸، ۱۰ کار گروه تشکیل شده است.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: با این تفاهم نامه علاوه بر گسترش دانش تنقیحی منجر به تسریع در کار تنقیح خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ۱۲ ساله دکتر لاریجانی گفت: شناخت من از ایشان به سال ۱۳۵۹ برمی‌گردد که از دوستی من با ایشان ۴۰ سال می‌گذرد.

معاون قوانین مجلس ادامه داد: دکتر لاریجانی یکی از افرادی است که به مبانی دینی معتقد است و منافع ملی را ارجح‌تر از منافع جناحی می‌داند و حاضر است در مواردی که منافع ملی مطرح است خود را فدا کند.

وی بیان کرد: ایشان در مدیریت دقت بسیار بالایی دارد ضمن اینکه دکتر لاریجانی انسان بسیار متواضع است که ویژگی‌های بزرگی دارد.

میرمحمدصادقی خاطر نشان کرد: در طول ریاست ایشان بر مجلس در معاونت قوانین مشاهده کردیم که ایشان نظراتی را داشتند و، اما هیچ‌گاه دیدگاه‌های خود را تحمیل نمی‌کردند و ظرف این مدت از دکتر لاریجانی چیز‌های زیادی را آموختم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار