انتقاد سرمربی پارس‌جنوبی از فدراسیون پزشکی ورزشی/ افاضلی: آقایان حد و حدود خودشان را بدانند

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی درباره پروتکل های ارائه شده برای رقابت های لیگ برتر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در خصوص موارد مثبت تست کرونا در بین بازیکنان تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: تیم ما آنقدر مشکل داشته، که هنوز به مرحله تست کرونا نرسیده ایم. مشکلات مالی و مدیریتی باعث شده هنوز نتوانیم تمریناتمان را آغاز کنیم. البته با لطفی که مسئولان شهر جم انجام داده‌اند به صورت موقت مشکلات تیم ما حل می‌شود و فردا مراحل تست کرونا را انجام می‌دهیم. فردا و پس فردا تمریناتمان را در تهران برگزار می‌کنیم سپس راهی شهر خودمان یعنی جم می‌شویم و ادامه تمرینات را آنجا خواهیم داشت.

انتقاد سرمربی پارس‌جنوبی از فدراسیون پزشکی ورزشی/ افاضلی: آقایان حد و حدود خودشان را بدانند

۳ ماه است که مشکلات را می‌گویم، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد

او در خصوص نامه اعتراضی از سوی اعضای تیم فوتبال پارس جنوبی خطاب به وزیر نفت پیرامون مشکلات مالی در باشگاه پارس جنوبی تصریح کرد: ابتدا باید بگویم از این که چنین مباحثی را مطرح می‌کنیم خوشحال نیستیم. هر جایی که کار کردم تمام تلاشم این بود که آبروی مجموعه را حفظ کنم، اما برخی موارد وجود دارد که من ۳ ماه است آن‌ها را می‌گویم، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد. یا پول یا بودجه نداریم و شرایط مان مهیا نیست. به نظر من هر چیزی اندازه‌ای دارد. شهر جم یکی از منابع عظیم ثروت ایران را در اختیار دارد. همان چیزی که قطر را تبدیل به کشور قطر کرده است، در جم داریم.


بیشتر بخوانید: زمان آغاز تمرینات پارس‌جنوبی مشخص شد


هنوز مدیر جدید را زیارت نکردیم!

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی گفت: نباید این تیم به این‌گونه اداره شود. البته نباید کتمان کنم که در سیستم اداری باشگاه پارس جنوبی هم ایراداتی وجود دارد و همان منابع محدودی هم که داریم به خوبی مدیریت نمی‌شود. مدتی است که تحولات و تغییرات کلانی در مجموعه پارس جنوبی رخ داده که مدیر جدید را همچنان زیارت نکردیم که بفهمیم سیاست او در قبال باشگاه چیست.

پارس‌جنوبی ۵ امتیاز هم از چک لیست پروتکل‌ها دریافت نمی‌کند

افاضلی در مورد پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده برای باشگاه‌های لیگ برتری و مشکلات مالی این تیم‌ها برای رعایت چنین پروتکل‌هایی خاطرنشان کرد: پروتکل نویسی، فقط این نیست که چیزی روی کاغذ بنویسیم. باید شرایط را در نظر بگیریم و کاری کنیم که قابل اجرا باشد. مثل این می‌ماند که در اتوبان تهران-قم حداکثر سرعت را ۲۵ کیلومتر اعلام کنیم. این قابل اجرا نیست. من این پروتکل را کامل خواندم و در پایان یک چک لیست برای امتیاز‌دهی وجود دارد. همین حالا اعلام می‌کنم که پارس‌جنوبی ۵ امتیاز هم از این چک لیست دریافت نمی‌کند.

خصوصی‌سازی فقط برای استقلال و پرسپولیس است؟

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی گفت: تازه ما یک تیم لیگ برتری هستیم. قوانین و پروتکل‌ها باید برای همه تیم‌ها یکسان باشد. همین حالا در باره خصوصی‌سازی باشگاه‌ها صحبت می‌شود، همه از استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنند اما خصوصی سازی باید همه باشگاه‌ها را در بر بگیرد. قوانین که فقط برای ۲ باشگاه نباید باشند. در پروتکلی که اعلام شده، از باشگاه‌ها خواسته شده تا راننده اتوبوس خود را معرفی کنند. که هم تست کرونا بدهد و هم به صورت تمام وقت در اختیار تیم باشد. ما اصلا اتوبوس نداریم! اتوبوس‌های تیم فوتبال پارس جنوبی به صورت اجاره‌ای تهیه می‌شوند.

نویسنده پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر حد و حدود خودش را بداند

او گفت: نمی‌توانم اول یک راننده معرفی کنم و سپس ۲ روز بعد یک راننده دیگر را برای تست ببرم. سوال من این است که این پروتکل را چگونه می‌خواهیم در لیگ یک اجرا کنیم؟ حتی در این پروتکل آمده است که در یک چرخه تمرینی بیش از ۵ جلسه برگزار نکنیم. متاسفانه من نمی‌دانم چه کسی این پروتکل را نوشته اما کسی که این کار را کرده باید حد و حدود خود را بداند. با کدام منبع و تحقیقی چنین پیشنهاد و یا دستوری به ما گفته شده است؟ به من نشان بدهید کجا نوشته که اگر تعداد تمرین‌ها از یک حدی بیشتر شود احتمال افزایش ویروس کرونا افزایش می‌یابد؟

انتقاد سرمربی پارس‌جنوبی از فدراسیون پزشکی ورزشی/ افاضلی: آقایان حد و حدود خودشان را بدانند

آقایان وارد حیطه‌ای شدند که به آن‌ها ارتباطی ندارد

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی ادامه داد: نویسنده پروتوکل آیا می‌داند بازیکنی که بیش از دو ماه تمرین نکرده و بلافاصله وارد مسابقات شود، احتمال از دست دادن رباط صلیبی برای او وجود دارد؟ از آن طرف در پروتکل‌ها وارد حیطه‌ای شده‌اند که اصلاً به آن‌ها ارتباطی ندارد.

با کدام پول اتاق تک‌نفره برای بازیکنان تهیه کنم؟

افاضلی با اشاره به اعتراض‌هایی که چندی پیش بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر به آغاز رقابت‌ها داشتند، خاطرنشان کرد: وقتی ما گفتیم دیگر لیگ را آغاز نکنید، آقایان به ما هجوم آوردند. به ما می‌گویند برای بازیکنان اتاق یک نفره در هتل‌ها تهیه‌کنیم. تیم من نتوانست ماساژور اش را حفظ کند. بیش از یک سال هم بود که در این تیم کار می‌کرد. او در دوران قرنطینه مجبور به کارگری شد. حالا اتاقی که شبی ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد برای تک تک بازیکنان تهیه کنم؟ در لیگ دسته دوم چگونه می‌خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم؟


بیشتربخوانید: بیانیه پارسی‌ها خطاب به وزیر نفت


هزینه پروتکل‌ها یک میلیارد تومان است

افاضلی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته سعید آذری (مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان) گفت: هر تیمی که بخواهد چنین پروتکلی را اجرا کند، باید یک میلیارد تومان به هزینه هایش اضافه کند، اما کل بودجه پارس جنوبی در سال، ۱۰ میلیارد تومان است. عجیب‌تر این جاست که همان ۱۰ میلیارد را هم به ما ندادند.

فدراسیون پزشکی‌ورزشی از ورزشکاران پول می‌گیرد و خدماتی ارائه نمی‌دهد

وی با گلایه از نحوه تست گیری از تیم‌های لیگ برتری گفت: هنگامی که فدراسیون پزشکی ورزشی این پروتکل را نوشت، با هیچ آدمی مشورت نکرد. خودشان نشستند و یک چیزی تهیه کردند. چرا نمایندگی باشگاه‌ها را پیدا نکردند؟ چرا از فدراسیون فوتبال کسی را صدا نکردند؟ می‌شد با هماهنگی بین فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون فوتبال، اقدامات لازم صورت بگیرد. فدراسیون پزشکی ورزشی هر سال از ورزشکاران مبلغی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان پول بیمه دریافت می‌کند و در ازای آن تقریبا هیچ سرویسی نمی‌دهد.

در تیم‌های پایه هم همین پروتکل‌ها اجرا می‌شود؟ 

او گفت: چرا این فدراسیون اکنون هزینه کیت‌های تشخیص کرونای ما را نمی‌دهد؟ آن‌ها یک جایی هم باید کاری کنند. اصلا اعلام کنند که همان وسط فدراسیون می‌خواهند تست‌ها را بگیرند. چند روز آینده که خواستند رقابت‌های رده‌های پایه را آغاز کنند، بازهم این پروتکل‌ها را می‌خواهند اجرا کنند؟

انتقاد سرمربی پارس‌جنوبی از فدراسیون پزشکی ورزشی/ افاضلی: آقایان حد و حدود خودشان را بدانند

اگر همه تیم‌ها از بهترین کیت‌ها استفاده کنند، آمار کرونا در لیگ برتر بالا نمی‌رود

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی تصریح کرد: روز گذشته تست کرونا یکی از تیم‌های لیگ برتری با چند مورد مثبت رو به رو شده بود و حالا قصد دارند که دوباره تست گیری انجام بدهند. دلیل این موضوع کاملا مشخص است، چون این باشگاه بهترین نوع کیت را استفاده کرده است. این باشگاه از نظر مالی شرایط بهتری نسبت به برخی دیگر از تیم‌ها دارد و اگر همه تیم‌ها هم از همان کیت‌ها استفاده کنند، قطعا نمونه‌های مثبت کرونا در بین تیم‌های لیگ برتری بالا می‌رود.


بیشتر بخوانید: عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش: تا به حال کدام ورزشکار به کرونا مبتلا و زندگی ورزشی‌اش تمام شده است؟


چرا اصرار می‌کنیم لیگ برتر آغاز شود؟

او در پایان گفت: در جامعه هم خیلی کم می‌بینم که مردم همچنان از ماسک و دستکش استفاده کنند و تقریبا چیزی به نام فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. خب اگر همه چیز خوب شده، چرا اصرار به رعایت پروتکل‌ها در تیم‌های لیگ برتری داریم؟ اگر هم شرایط به گونه‌ای است که همچنان باید محتاط باشیم، چرا اصرار می‌کنیم لیگ برتر آغاز شود؟ این همان چیزی است که هنوز متوجه آن نشدم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار