بهره برداری از سد نعمت آباد در تابستان امسال 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: طرح سد نعمت آباد اسدآباد تکمیل شده و برای فصل تابستان آماده افتتاح است.

بهره برداری از سد نعمت آباد در تابستان امسال منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: سد نعمت آباد برای تکمیل به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از این میزان اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد تومان به طرح تخصیص یافت.

او با بیان اینکه  هم اکنون سد نعمت آباد ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد که با روند خوب پیشرفت کار، افتتاح و بهره برداری طرح اتفاق بیفتد و سرانجام پس از ۱۶ سال انتظار تابستان امسال به بهره برداری برسد.

ستوده بیان کرد: کشاورزی از شاخص‌های اولویت توسعه شهرستان اسدآباد بوده و سدنعمت آباد برای کشاورزی منطقه از موارد مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: یکی از شاخص‌هایی که سد نعمت آباد دارد، توجه به بحث گردشگری، تفریحی و توریستی آن با توجه به موقعیت مکانی و شرایط منطقه است که در همین راستا پیشنهاد داده ایم از ظرفیت گردشگری این طرح نیز استفاده شود.

ستوده  با بیان اینکه طرح ملی سدنعمت آباد شهرستان در پایان سال ۸۲ کلنگ‌زنی و در سال ۸۳ عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز شده است، گفت: این سد خاکی همگن با ارتفاع ۲۱/۵ متر و ظرفیت مخزن ۴/۶ میلیون مترمکعبی در ۱۳۷ هکتار از اراضی با هدف بهبود آبیاری در ۵۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد در دست ساخت است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.