فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

بستری شدن ۱۹۴ بیمار جدید در تهران/ آثار سفر‌های عید فطر ۱۰ تا ۱۴ روز آینده نمایان می‌شود

زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ بیمار جدید در بخش عادی و ۵۱ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۳ بیمار جدید در بخش عادی و ۵۱ مورد جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری و ۱۹۴ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

او ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته و هفته‌های قبل شاهد کاهش موارد ابتلا هستیم و برای ادامه چنین روندی مردم باید نکات بهداشتی فردی را به طور دقیق رعایت کنند.

آثار سفر‌های عید فطر ۱۰ تا ۱۴ روز آینده نمایان می‌شود

زالی ادامه داد: سفر‌هایی که در تعطیلات عید فطر انجام شده است آثارش ۱۰ تا ۱۴ روز بعد در شهر تهران و دیگر شهر‌های مقصد مشخص می‌شود و به این زودی نمی‌توان تاثیر این سفر‌ها روی آمار ابتلا به بیماری کرونا را تشخیص داد.

او بیان کرد: در خصوص ضدعفونی کردن معابر تهران توافقات خوبی با شهرداری تهران انجام گرفته و نقاط خاصی که از تردد و چگالی زیاد برخوردار هستند گندزدایی می‌شوند چراکه ضدعفونی همه معابر تاثیر زیادی ندارد و این کار بر اساس شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی انجام می‌شود.

سطوح آلوده و قطرات تنفسی از راه‌های اصلی انتقال کرونا هستند

او با اشاره به انتشار گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح آلوده، گفت: سطوح آلوده و قطرات تنفسی از راه‌های اصلی انتقال بیماری کرونا هستند و مردم باید بهداشت فردی را به طور دقیق رعایت کنند؛ انتشار چنین گزارش‌هایی نباید منجر به تسامح مردم در این خصوص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این همدتن پر شده از مسافرای شهرهای آلوده به ویروس کرونا، اکثر مسافرا با پلاک های خوزستان و قم و تهرون هستن . عید نوروز هم مسئولین همدانی زیاد اقدامات خوبی نداشتن که استان رفت تو وضعیت اضطراری، حالاهم اکثر این مسافرا از شهرهای کرونایی هستن ، نمیدونم چرا جون مردم برا مسئولین همدانی مهم نیست ، چرا در قبال مسئولیت وظایف رو بخوبی انجام نمیدن، اینهمه صبر کردیم یه ماه هم روش ، میذاشتین این ویروس لعنتی میرفت بعد همه میرفتن مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
آثار سفر‌های عید فطر ۱۰ تا ۱۴ روز آینده نمایان می‌شود

چرا باید این حرف زده بشه؟
چرا ممانعت نمی کنید تا روند نزولی بیشتر طی بشه و سریعتر از دست این ویروس خلاص بشیم؟؟؟
چرا باید صبر کنیم ببینیم چه کسی کی از سفر می اید و وضع بقیه بعد از اون چگونه است؟

خدایا خودت کمک کن به ما
آخرین اخبار