کاغذ فیلتر ایرانی انحصار را شکست

ایران به جمع هشت کشور تولید کاغذ فیلتر پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، متخصصان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی فرمهین استان مرکزی با طراحی و ساخت خط تولید کاغذ فیلتر انحصار تولید کاغذ فیلتر را در دنیا شکستند.

کاغذ فیلتر ایرانی نوع خاصی از کاغذ و با استفاده از الیاف درخت کاج تولید شده و به عنوان مواد اولیه در صنایع تولید فیلتر خودرو نظیر فیلتر هوا، روغن وسوخت و همچنین فیلتر‌های صنعتی استفاده می‌شود و با تولید این کاغذ ایران به جمع ۸ کشور تولید کاغذ فیلتر پیوست.

فتح علیخانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تا پیش از تولید محصول ایرانی تولید کاغذ فیلتر در انحصار چند شرکت اروپایی، آمریکایی چین وکره جنوبی بود.

فتح علیخانی با بیان اینکه نیاز کشور به کاغذ فیلتر سالانه ۹ هزار تن است افزود: اکنون به همت متخصصان ایرانی سالانه ۵ هزارو ۵۰۰ تن کاغذ فیلتر در کشور تولید میشود و این خط تولید ۶۰ درصد نیازسالانه کشور را مرتفع می‌کند.

او اضافه کرد: یش از ۳۰ میلیارد تومان برای ایجاد خط تولید کاغذ فیلتر تولید سرمایه گذاری شده و راه اندازی این خط ۴۰ فرصت شغلی مستقیم وبیش از ۴۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کاغذ فیلتر ایرانی نسبت به نمونه‌های وارداتی کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر دارد تصریح کرد: واردات بی رویه موجب شده این شرکت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت تولید کار کند و در صورت کاهش واردات وتوجه به تولید داخل می‌توان از خروج سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.