انتقاد مستند ساز آمریکایی از سانسور فیلمش در یوتیوب

مایکل مور به همراه جف گیبز نسبت به حذف فیلمشان از سرویس یوتیوب واکنش نشان دادند و آن را سانسور آشکار عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ددلاین، مستند جنجالی مایکل مور و جف گیبز به نام «سیاره انسان ها» از سرویس یوتیوب، جایی که به رایگان به اشتراک گذاشته شده بود حذف شد و این دو فیلمساز این حرکت را یک عمل آشکار سانسور عنوان کردند.

مایکل مور تهیه کننده و گیبز نویسنده این مستند به ددلاین اعلام کردند که تازه امروز (۲۵ می) متوجه شدند فیلم آن‌ها که در طول یک ماه از زمان انتشار بیش از ۸ میلیون بازدید داشته به دلیل حق کپی رایت برای یک بخش ۴ ثانیه‌ای حذف شده است.

گیبس در بیانیه‌ای که به صورت اختصاصی به ددلاین داده، می‌گوید: این عمل که فیلم ما را حذف و از دیده شدن آن توسط عموم جلوگیری کردند یک سانسور واضح و آشکار از سوی منتقدان سیاسی این فیلم است. هیچ نقض کپی رایتی در فیلم من وجود ندارد و این موضوع سوء استفاده از این قانون  است.

کلیپ چهار ثانیه‌ای که نقض حق کپی رایت را به آن ربط داده اند ۳۷ دقیقه بعد از آغاز این مستند در سکانسی با عنوان «صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی چگونه ساخته می‌شوند» استفاده شده است. این قسمت از مستند، عملیات استخراج از معدن فلزات کمیابی را نشان می‌دهد که در ساخت توربین بادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخص نیست که چه کسی مدعی نقض حقوق کپی رایت شده است. اگرچه وکلای مور به فردی که وابسته به یک سازمان محیط زیستی است مشکوک هستند.

زمانی که یوتیوب تصمیم به حذف یک محتوا می گیرد، این سرویس به صورت خودکار پس از ارائه شکایت نقض این کپی رایت، این موضوع را به سازنده محتوای به اشتراک گذاشته شده اعلام می‌کند. به همین خاطر به خالق این محتوا فرصت داده می‌شود که با کسی که شکایت کرده تماس بگیرد و این مشکل را حل کند. گیبز در این باره می‌گوید: ما در حال صحبت با یوتیوب برای حل این مشکل هستیم و این فیلم هر چه زودتر دوباره انتشار داده خواهد شد.

این ویدئو ماه گذشته به مناسبت روز زمین توسط مایکل مور منتشر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار